Peugeot 308 to samochód kompaktowy dostępny jako hatchback oraz kombi. Można go zamówić z napędami hybrydowymi, w tym ładowalnymi hybrydami o mocach 180 i 225 KM. Wersję o niższej mocy szczegółowo przetestowali redaktorzy magazynu Automobile Propre.
Zespół napędowy Peugeot 308 Hybrid 180 składa się z dwóch silników: dobrze znanego czterocylindrowego 1.6 PureTech o mocy 150 KM oraz 110 KM elektrycznego. Masa pojazdu wynosi 1,6 tony a więc całkiem sporo jak na kompakt, ale to już konsekwencja napędu typu PHEV, gdzie stosunkowo duży i ciężki silnik spalinowy połączony jest z wydajnym silnikiem elektrycznym a dodatkowo znajduje się tam akumulator o pojemności blisko 12 kWh.
Ładowalna hybryda ma największy sens wtedy, gdy dysponujemy gniazdkiem w garażu lub w firmie. Autonomia w trybie 100% elektrycznym wyniosła w realnych warunkach testu Automobile Propre około 48 kilometrów. Na ile to wystarczy, trzeba odpowiedzieć sobie zgodnie z własnymi potrzebami. Jazda na prądzie przyniosła zużycie na poziomie 20,5 kWh/100 km.
W trybie hybrydowym z pustym akumulatorem na trasie szybkiego ruchu i w mieście Peugeot 308 zużywał średnio 6,2 litra benzyny na 100 kilometrów, co jest wartością podobną do tej, jaką byśmy uzyskali w przypadku zwykłego auta. Na autostradzie przy pustym akumulatorze spalanie wzrosło maksymalnie do 7,1 litra na 100 kilometrów. W przypadku jazdy w mieście i na trasie z pełnym akumulatorem w trybie hybrydowym zużycie paliwa wyniosło maksymalnie 3 litry na 100 kilometrów.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Pomiary, opinie, spalanie
Czy hybrydy typu PHEV mają sens? Tak, o ile chcemy w mieście poruszać się w trybie elektrycznym i mamy gdzie ładować auto. Trzeba jednak pamiętać, że takie auto będzie droższe od typowej hybrydy oraz o tym, że akumulator zmniejsza nam pojemność bagażnika (368 litrów zamiast 412) oraz pojemność baku (40 litrów zamiast 52). Warto też zauważyć, że dokładając 20 tysięcy zł do ceny wersji PHEV 180 mamy 100% elektryka z zasięgiem WLTP ponad 400 kilometrów.
Ciekawym wyborem może być w przypadku 308 wersja 1.2 136 KM. Nowa jednostka napędowa ma łańcuch rozrządu zamiast paska a deklarowane zużycie paliwa to 4,7 l/100 km. Najoszczędniejszy pozostaje, szczególnie w przypadku tras, diesel.
Wybrane ceny Peugeot 308 w Polsce:
Wersja Active Pack
- 1.2 130 KM benzyna manual – 113.300 zł
- 1.2 136 KM Hybrid automat – 130.000 zł
- 1.5 blueHDi automat – 130.600 zł
Wersja Allure
- 1.2 130 KM benzyna manual – 121.300 zł
- 1.2 136 KM Hybrid automat – 138.000 zł
- 1.5 blueHDi automat – 138.600 zł
- PHEV 180 KM – 175.400 zł
- 100% Electric 156 KM – 192.500 zł
Ceny nie uwzględniają aktualnej akcji promocyjnej – informacje o niej można uzyskać w salonach Peugeot.
Skonfiguruj swojego Peugeot 308 teraz
Najnowsze komentarze