Marka Citroën zawsze imponowała swoim wyjątkowym charakterem, odmiennością, prowokacyjnym stylem i przede wszystkim wyjątkowym komfortem. W latach 80-tych mieliśmy w domu dwa Citroeny: mój ojciec jeździł CX GTi, a mama Visą (później kupiła też C3). Zawsze podziwiałem również późniejszy model XM oraz jego następcę, C6. O modelu DS, „la deesse” (bogini), nawet nie wspominam, bo to dzieło sztuki, które mógłbym umieścić w salonie – pisze jeden z fanów marki.
Moim zdaniem po C6 Citroën zaczął się staczać. Zaczęli produkować zbyt przeciętne samochody pod względem designu, a ich jakość wykonania i materiały były dyskusyjne. Niedawno poszedłem zobaczyć ich topowy model C5X. Samochód jest na rynku od dwóch lat, ale niewiele osób wie o jego istnieniu – to wina słabego marketingu Citroena.
Zobacz: aktualności ze świata Citroëna
C5X jest w pewnym sensie następcą modeli C5 i C6, choć jest to skrzyżowanie luksusowego sedana, coupe, kombi i SUV-a (podniesiony aż o 19 cm nad ziemią). Gdyby ktoś powiedział mi, że to skrzyżowanie tylu typów samochodów, pomyślałbym, że nic dobrego z tego nie wyjdzie. Ale okazało się, że wręcz przeciwnie, dawno nie widziałem tak pięknego samochodu. Wyraziste linie, dynamiczna, ale szlachetna sylwetka, niektóre elementy stylistyczne nawiązujące do innych modeli, w tym XM – czapki z głów!
Siedząc w środku, spodziewałem się taniego plastiku. Tymczasem zastałem kokpit na poziomie marek premium – precyzyjnie zmontowany, z minimalnymi szczelinami, nic się nie ruszało, żadnych pisków ani trzasków. Materiały użyte we wnętrzu najwyższej wersji są bardzo dobrej jakości: od ciekawych tkanin, przez skórę, po Alcantarę. Całe wnętrze to połączenie elementów o wzorze drewna, chromu, aluminium i skóry, z kontrastowymi przeszyciami. Wygląda to dobrze!
Zobacz: testy samochodów Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Szczególnie zaskoczyły mnie fotele. W wyższej wersji mają one dodatkowe 15 mm pianki z pamięcią kształtu, co przypomina stare, dobre „domowe kanapy” Citroena. Komfort jest głównym atutem tego modelu.
C5 X został też znakomicie przyjęty przez rynek! Przejrzałem ponad 50 recenzji i żadna nie miała nic złego do powiedzenia o tym samochodzie. Nawet niemieccy dziennikarze przyznali, że żaden samochód w tym segmencie nie oferował wcześniej tak wygodnego zawieszenia i foteli.
C5X posiada również największy w swoim segmencie wyświetlacz typu HUD. Przestrzeń w środku jest ogromna, pojazd może mieć również podwójne szyby, co czyni go niezwykle cichym, a 5-drzwiowa konstrukcja sprawia, że jest bardzo praktyczny. Citroën C5X to samochód, który naprawdę warto rozważyć. Chciałbym zobaczyć, jak Citroën wraca na szczyt dzięki takim modelom jak ten. A teraz dowiaduje się, że kończą jego produkcję. Czy w tym koncernie pracuje ktoś rozsądny? Citroën popełnia bardzo poważny błąd, kończąc produkcję C5 X!
Pozdrawiam, Miłośnik Citroëna
Najnowsze komentarze