Okładka aktualnego wydania tygodnika MOTOR prezentuje dwa modele Renault. To Nowy Scenic E-Tech Electric oraz Renault Captur I generacji, który zmierzy się w teście aut używanych z Nissanem Juke. Co jeszcze znajdziemy w bieżącym wydaniu ostatniego papierowego tygodnika motoryzacyjnego dostępnego na polskim rynku?
MOTOR nr 25 (3704) z 17.VI.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,79 zł
Koszt 1 strony: niemal 10 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, Partner, Captur, Megane E-Tech Electric, Scenic E-Tech Electric, A290, Bigster, Astra
Na stronie 8. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Alfę Romeo Giulię, Alpine A290, Alfę Romeo Stelvio, Dacię Bigster, Jeepa Wagoneera S oraz Renault 4.
Kolejna strona przynosi tabelkę z wynikami sprzedaży nowych aut osobowych w Polsce w okresie pierwszych pięciu miesięcy br. Na pozycji 10. uplasowała się marka Renault.
Na stronach 14-17 MOTOR opublikował test Renault Scenic’a E-Tech Electric. To Samochód Roku 2024, auto idzie więc w ślady pierwszej generacji oferowanej jeszcze jako Megane Scenic. MOTOR docenia przestronność auta z tyłu (pod tym względem jest wyraźnie lepiej, niż w Megane E-Tech Electric), Dobrze wypada też zużycie energii, nieźle pojemność bagażnika, doceniono też łatwą obsługę i przyzwoite osiągi. Ważna rzecz – parametry ładowania wypadają znakomicie, więc nie trzeba spędzać zbyt wiele czasu przy ładowarkach. Scenic E-Tech Electric dobrze się prowadzi, oferując przy tym niezły komfort, ma też czuły układ kierowniczy. Zaletami są również bogate wyposażenie i rozsądnie skalkulowane ceny.
A wady? Są i one. MOTOR krytykuje auto za drobne niedostatki wykończeniowe, nie podoba się też fakt, że nie można zamówić napędu na cztery koła. Jak zwykle w przypadku francuskich aut skrytykowano też pracę zawieszenia na poprzecznych nierównościach. Za wadę uznano też jedynie dwuletnią gwarancję mechaniczną.
Fiat 124 Spider, to rzadko spotykany samochód, ale MOTOR sprawdził go w dziale Używane na stronie 36. Notę poniżej średniej przyznano za przestronność wnętrza, pojemność bagażnika i ceny zakupu. Za przeciętna uznano komfort jazdy i hałas oraz ceny części i koszty serwisu. Ocena powyżej średniej pojawiła się przy jakości materiałów, wyposażeniu, osiągach, , zużyciu paliwa, dostępności części oraz bezawaryjności. Bardzo dobrze MOTOR ocenił wygląd i styl oraz dostępność serwisu.
Rynek wtórny jest w Polsce mniej więcej dwu-trzykrotnie większy od pierwotnego. Jakie modele na nim królują i czy są wśród nich auta nas interesujące? MOTOR odpowiada na te pytania na stronie 37. Bestsellerem wśród aut używanych jest Opel Astra i to jedyny model pozostający w kręgu naszych zainteresowań, który znalazł się w Top 10.
Powstały na tej samej płycie podłogowej, ale mają różne charaktery i różny rozstaw osi, co w dobie modularnych platform nie jest niczym dziwnym. Renault Captur I i Nissan Juke, to popularne auta na rynku wtórnym. Które jest lepsze? Tygodnik próbuje odpowiedzieć na to pytanie w teście zamieszczonym na stronach 38-41.
Captur okazuje się autem przestronniejszym, ale w innych kategoriach albo był remis, albo nieznacznie wygrywał Nissan. Ostatecznie Captur uzyskał 36 punktów na 50 możliwych do zdobycia, zaś dorobek Nissana, to 37 oczek.
I kiedy już myślałem, że MOTOR całkowicie zignoruje marki Citroën i Peugeot, wśród rywali opisywanego na stronach 42-45 używanego Volkswagena Caddy pojawiły się Berlingo i Partner, a do tego jeszcze Fiat Doblo.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze