– Model C-Cactus, który jest kwintesencją ekologicznego samochodu z w 100% elektrycznym silnikiem. Citroën pracuje nad wdrażaniem technologii napędu elektrycznego w modelach o oryginalnych liniach nadwozia, takich jak C-Cactus.
– System Stop & Start nowej generacji zastosowany w prototypie C3 Picasso. Marka potwierdza tym samym swoje kompetencje w dziedzinie mikro-hybrydyzacji, opracowując system, który od przyszłego roku będzie stanowił wyposażenie aut produkowanych seryjnie.
– Prototyp C4 WRC HYbrid4 prezentujący przedpremierowo hybrydowy układ napędowy z silnikiem Diesla, który będzie montowany seryjnie od 2011 roku w nowym modelu Marki, DS5.
Wraz z modelem C-Cactus, Citroën proponuje wizję ekologicznego samochodu przyszłości. Po pierwsze, wyznaczając nowe kierunki rozwoju motoryzacji, które opierają się na prostym założeniu: stworzyć ekologiczny samochód o atrakcyjnym stylu, zachowując jedynie najistotniejsze, cenione przez użytkowników elementy wyposażenia, posiadające zasadnicze znaczenie dla zapewnienia im komfortu. Po drugie, opierając w znacznym stopniu konstrukcję auta na materiałach odzyskiwanych lub podlegających recyklingowi. Ponadto, stosując tę racjonalną i przyjazną dla środowiska koncepcję również w układzie przeniesienia napędu: prezentowany na stoisku Citroëna prototyp C-Cactus wyposażony jest w silnik emitujący 0 g CO2/km, dzięki zastosowaniu w pełni elektrycznego napędu. To swego rodzaju demonstracja wyników prac prowadzonych przez Markę w zakresie rozwoju technologii elektrycznych… i przedsmak jednego z systemów napędowych, który mógłby stanowić wyposażenie samochodów produkowanych seryjnie!

Prezentując prototyp C3 Picasso wyposażony w system Stop & Start drugiej generacji, Citroën ponownie potwierdza swoje zaangażowanie w seryjne wdrożenie technologii mikro-hybrydy już od 2010 roku. System ten, dostępny zarówno z silnikiem benzynowym jak i Diesla, korzystał będzie z technologii alternatora zespolonego z rozrusznikiem, umożliwiając odzyskiwanie energii kinetycznej pojazdu w czasie hamowania i redukcji prędkości. Rozwiązanie to, poza gwarancją szybkiego i niezauważalnego dla klienta rozruchu, pozwoli również zwiększyć osiągi, dzięki możliwości doładowania akumulatora bez konieczności korzystania z żadnego dodatkowego źródła energii. Eksponowany prototyp, wyposażony w manualną 6-przełożeniową elektronicznie sterowaną skrzynię biegów, wykazuje ograniczoną emisję CO2 na poziomie 110 g/km.

Ta edycja Salonu Genewskiego to dla Citroëna prawdziwa okazja do zaprezentowania swojej wiedzy z zakresu hybrydyzacji napędu, której urzeczywistnieniem będzie Citroën DS5 z hybrydowym układem napędowym z silnikiem Diesla, produkowany od 2011 roku. W Genewie, to właśnie prototyp C4 WRC HYbrid4 stanowi prawdziwy ukłon w stronę hybrydowych systemów napędowych: łączy on technologię WRC z zespołem akumulatorów doładowywanych energią odzyskiwaną podczas hamowania na odcinkach specjalnych lub podczas pokonywania odcinków.

Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze