Dziś na naszym wortalu dzień podsumowania sprzedaży na różnych rynkach ;-) Po wieściach z Francji dotyczących Peugeota przeskakujemy przez Atlantyk i lądujemy w Brazylii, gdzie Citroën sprzedał w pierwszym kwartale 15.978 samochodów i wykroił dla siebie 2,1% tamtejszego rynku nowych aut będąc jednocześnie dziewiątą najchętniej wybieraną marką samochodową nad Amazonką.
Ojców sukcesu Citroëna jest kilku, ale największe udziały w nim miały niewątpliwie modele C3 oraz C4 Lounge. Ten pierwszy, auto miejskie, w Brazylii zaliczane do samochodów kompaktowych (nieco inne realia tamtejszego rynku wymagają u nas nieco przyzwyczajenia), sprzedał się w pierwszym kwartale w liczbie 8.324 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 11,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Citroën C4 Lounge, na niektórych rynkach nazywany C4L, znalazł w ciągu minionych trzech miesięcy 2.276 nabywców.
„Pomimo karnawału nasze salony odwiedzało wielu klientów i udało nam się utrzymać wysoką sprzedaż” – mówi Frédéric Chapuis, dyrektor handlowy Citroën do Brasil. – „To efekt oferowania nowoczesnych, kompletnych i atrakcyjnych produktów oraz stosowanie właściwych dla naszego rynku polityk handlowych”.
Dobrze sprzedaje się w Ameryce Łacińskiej także C3 Picasso, oferowany też w ciekawej wersji Aircross. W Brazylii na tę gamę zdecydowało się w pierwszym kwartale 3.061 klientów.
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się też C4 Picasso (wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 30,3%) oraz właśnie wprowadzona na rynek siedmiomiejscowa odmiana Grand C4 Picasso. Jak na tamtejsze warunki, są to drogie samochody, ale klienci, którzy mogą sobie na nie pozwolić, chętnie wybierają właśnie francuskie minivany.
Citroën C4 sprzedał się w ciągu trzech miesięcy w około 900 egzemplarzach, spore zyski przynosi też sprzedaż użytkowego Jumpera (531 sztuk).
Gama DS oferowana w Brazylii, to trzy modele Najczęściej klienci sięgają po najmniejszego i najtańszego DS3 (188 egzemplarzy), czterodrzwiowe coupe DS4 (119 samochodów) zaś nieznacznie wyprzedziło stylowe i okazałe DS5 (106 sztuk).
Wspominałem o C4 Lounge… Ten stylowy, nowoczesny sedan jest postrzegany w Brazylii jako auto prestiżowe i eleganckie. Oferuje niebanalny styl, przestronne i ciekawe wnętrze, a przy tym jest bardzo przyjemnym środkiem lokomocji. Bezkluczykowy dostęp, nawigacja MyWay z mapami Brazylii, kamera cofania, 7-calowy kolorowy ekran, system Smart Alert Move, biksenonowe reflektory kierunkowe, dwustrefowa klimatyzacja, a do tego seryjnych sześć poduszek powietrznych – wszystko to bardzo kusi Brazylijczyków, nic więc dziwnego, że auto sprzedaje się tam naprawdę dobrze. Odpowiednia polityka handlowa, w tym ubezpieczenie o wartości 2,9%, pozwalają na dopasowanie oferty dla niemal każdego klienta.
Sieć 176 dealerów jest sukcesywnie rozbudowywana, a usługi, o jakich w tej klasie aut możemy w Europie tylko pomarzyć, budują znakomity wizerunek marki. Mowa tu chociażby o osobistym concierge’u, który bezpłatnie dokona rezerwacji biletów, restauracji, czy hoteli, udzieli różnych informacji, zajmie się po prostu wieloma kwestiami, na jakie zapracowany klient zwyczajnie może nie mieć czasu.
Zaletą jest też plan usług serwisowych i przeglądowych, który pozwala planować koszty obsługi samochodu. Nie bez znaczenia pozostaje również trzyletnia gwarancja bez limitu kilometrów.
Citroën w Brazylii wciąż notuje kolejne wzrosty sprzedaży
KG; zdjęcia: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze