Citroën opublikował dane dotyczące sprzedaży na rodzimym rynku. Marka zanotowała spadki, ale w granicach podobnych do ogólnofrancuskich spadków. A rynek nowych aut nad Sekwaną skurczył się w ubiegłym roku o 13.3% rok do roku. Citroën sprzedając przeszło 330.000 samochodów w ojczystym kraju wykroił dla siebie 14,5% rynku niemalże utrzymując wynik z roku poprzedniego.
Francuzi chętnie sięgali zarówno po auta osobowe, jak i użytkowe sygnowane szewronami. Wśród osobówek dobrze sprzedawały się zarówno samochody gamy C, jak i prestiżowe DS. Szczególnie wysokim powodzeniem cieszył się Citroën C3, który został nad Sekwaną zarejestrowany w ilości ok. 86.000 egzemplarzy. Duży udział w sprzedaży miał również model C4, na który zdecydowało się ok. 75.000 klientów.
Pierwszy pełny rok sprzedaży całej gamy DS (DS3, DS4, DS5) zaowocował tym, że seria ta stanowiła niemal 20% całkowitej sprzedaży marki na rodzimym rynku. Jedynie auta tej gamy wykroiły dla siebie 2,64% francuskiego rynku, co stanowi wynik lepszy, niż niektórych marek premium.
Na modele C5 i DS5 stanowiące de facto flagowe modele obu serii (C6 sprzedawał się w ostatnim roku śladowo) przypadło łącznie przeszło 27.000 rejestracji.
Wśród lekkich aut użytkowych Citroën utrzymał pozycję wicelidera francuskiego rynku zdobywając dla siebie 17-procentowe jego pokrycie.
Citroën z powodzeniem wdraża w swoich samochodach nowoczesne rozwiązania. Elektryczne i hybrydowe auta sukcesywnie zdobywają grono klientów. W ubiegłym roku we Francji zarejestrowano ok. 1.300 egzemplarzy C-Zero i elektrycznej wersji Berlingo First. Z kolei 30% sprzedanych egzemplarzy DS5 stanowiły drogie odmiany hybrydowe.
Najważniejsze wydarzenia minionego roku we Francji, to dla Citroëna:
– wprowadzenie do sprzedaży C4 Aircross (kwiecień) oraz sześciu innych odświeżonych modeli (C1, C3 Picasso, C5, C8, Berlingo, Jumpy);
– wdrożenie nowych usług, w tym Citroën DS Privilège, swoistego klubu dla posiadaczy aut gamy DS, który zrzesza już 12.000 członków;
– ponowne zdobycie nagrody dla najbardziej popularnych marek we Francji (Posternak JDD, France 10/2012);
– zdobycie pierwszej nagrody w konkursie „Cote d’Amour des Constructeurs”;
– podpisanie nowej umowy z francuską pocztą, na mocy której firma dostarczy w 2014 roku 12.000 nowych aut dla pocztowców.
Na rok bieżący zaplanowano sporo nowych rzeczy, w tym wprowadzenie do sprzedaży Citroëna DS3 Cabrio. Citroën kontynuuje też ofensywę z silnikami gamy PureTech (VTi 68 i VTi 82), które już trafiły do modeli C3 i DS3. W ciągu najbliższych miesięcy na rynek trafi też w pełni elektryczne nowe Berlingo.
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze