Citroën chwali się wynikami sprzedaży w segmencie aut dostawczych. Wzrost marki na polskim rynku w tej grupie pojazdów wyniósł od początku roku 20%. Najpopularniejszym modelem LCV spod znaku szewronów jest Berlingo Van.
Po zeszłorocznych spadkach sprzedaży rośnie krajowy rynek nowych samochodów, w tym pojazdów dostawczych o DMC <=3,5 t. O ile od początku roku sprzedaż LCV urosła o prawie 3%, to sam zeszły miesiąc przyniósł 10-procentowy skok w górę. Jak wśród konkurencyjnych producentów wypadł Citroën?
Od początku roku marka zanotowała na polskim rynku wzrost pierwszych rejestracji nowych vanów na poziomie 20%, a w samym wrześniu – o 41%. Łączna sprzedaż Citroena w tym segmencie w okresie od stycznia do września wyniosła według danych PZPM 1346 egzemplarzy. Wynik daje marce 10 pozycję na polskim rynku tuż za Oplem (2173 sztuki) i Peugeotem (1576 sztuk). Liderem pozostaje marka Renault.
W minionym miesiącu z salonów wyjechało 140 sztuk dostawczych Citroenów. Najpopularniejszym modelem spod znaku szewronów w tej klasie jest Berlingo Van, który uplasował się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych vanów w segmencie C. Aktualnie na rynku oferowana jest trzecia generacja, która zachowuje wszystkie zalety poprzedników, wzbogacając je o nowoczesne technologie. W efekcie samochód przyciąga uwagę śmiałym designem oraz wszechstronnym i modułowym wnętrzem. Ponadto Berlingo Van posiada 18 systemów podnoszącymi bezpieczeństwo pasażerów i komfort jazdy zarówno po mieście, jak i na dalekich trasach.
Citroën Berlingo jest dostępny w następujących wersjach:
- Elektrycznej osobowej (5- lub 7-miejscowej)
- Spalinowej osobowej z homologacją N1 (5- miejscowej)
- dostawczej Van, w dwóch długościach nadwozia (standardowej M o długości 4,4 m i XL – 4,75 m), z różnymi silnikami.
Nowy Citroën Berlingo dostępny jest z jednostką benzynową 1.2 Pure Tech o mocy 110 KM oraz dieslem 1.5 BlueHDi o mocy 100 lub 130 KM. W katalogu znajdziemy również elektryczny układ, który generuje 136 KM mocy i 260 Nm momentu obrotowego.
Berlingo Van i ë-Berlingo Van pozostają najmniejszymi modelami w gamie aut dostawczych francuskiej marki, należącej do koncernu Stellantis. Uzupełniają ją większe modele: Jumpy, dostępny z silnikiem spalinowym i w pełni elektrycznym, oraz Jumper z silnikiem spalinowym.
Najnowsze komentarze