Używane Renault Mégane w najprostszej i najtańszej wersji, którą nasi komentatorzy określili jako „Bieda Edition” (w Polsce Life) trafiło do nas na tygodniowy test w trakcie pobytu na Krecie. Auto z wypożyczalni swoje przeszło, kilkuset kierowców, wiele lat eksploatacji i różnych przygód, ale mimo to trzymało się dobrze i było piekielnie oszczędne.
Renault Megane IV generacji to popularny także w Polsce samochód kompaktowy. Występował z szeroką gamą silników benzynowych i diesli. I właśnie silnik wysokoprężny turbo mieliśmy pod maską naszej testowej wersji. Spalanie okazało się rekordowo niskie, szczególnie tuż po przesiadce z większych turbobenzyn innych marek co dobrze działało na portfel.
Mégane w wersji hatchback oferuje eleganckie nadwozie, które nie zestarzało się ani trochę – w środku jest sporo miejsca, rozstaw osi to prawie 2,7 metra, bagażnik ma 434 litry, walizki się zmieszczą a jeśli szukacie większej przestrzeni to zaoferuje ją wersja kombi. (2717 mm rozstawu osi, 580 litrów bagażnika) – również bardzo udany wizualnie projekt.
Łezka w oku się kręci, gdy zajrzymy do cennika Megane z roku 2018: najtańszą wersję można było kupić za… 54.900 zł a takiego „bieda diesla” za 62.900 zł. Serio!
Samochód, który otrzymaliśmy, to podstawowa wersja a wyposażenie obejmowało centralny zamek, elektryczne lusterka, elektryczne przednie szyby, manualną klimatyzację i radio z czterema głośnikami (wyłącznie z przodu). Z uwagi na najniższą wersję wyposażenie plastiki były twarde, ciemne, wszystko uproszczone do granic możliwości. Żadnych ekranów dotykowych, wszędzie guziki i poczucie obcowania z bardzo analogowym samochodem. Super!
Owa „biedna” wersja wyposażenia ma swoje plusy – po pierwszym szoku (dziennikarze mają zwykle do dyspozycji najwyższe specyfikacje) wszystko okazuje się proste w obsłudze, intuicyjne. Przyciski i pokrętła są pod ręką, sterowanie radiem także z kierownicy – czego chcieć więcej? W drogę.
Używane, czyli co?
Jak wygląda Megane IV po latach ciężkiej eksploatacji w wypożyczalni? Zadziwiająco dobrze: silnik działa cicho i płynnie, biegi (skrzynia ma ich 6) wchodzą płynnie, nic nie puka, stuka ani nie trzeszczy. Auto jedzie jak po sznurku, przyjemne zawieszenie rekompensuje niedostatki greckich dróg, szczególnie gdy zjedziesz z tych głównych szlaków.
Ale są i minusy
Minusy używanego Renault Megane widoczne są po wejściu do samochodu: sztuczna okładzina kierownicy źle zniosła kontakt z wieloma klientami i wołała o obszycie. Dość twarde było też sprzęgło. Poza tym mechanicznie auto bez zarzutu, bo tapicerce przydałoby się zapewne pranie. Ale to już urok wypożyczalni.
Spalanie za małe, ceny za duże
Kontakt ze stacją benzynową był pewnego rodzaju szokiem a na wet dwoma. Pierwszy: w Polsce (a piszemy ten materiał na kilka dni przed wyborami) braki paliwa i sztucznie zaniżone wyborcze ceny, na greckich wyspach wydaje się więc być drogo. Olej napędowy i benzyna są tu po około 2 euro, czyli ponad 9 zł za litr. Drugi: 4,5 litra na 100 kilometrów (komputer pokazuje 4,4) to wynik, który wydaje się niewiarygodny, ale inaczej nie chce wyjść z wyniku dystrybutora. Ale jak to, czemu tak mało? Przecież tu, na Krecie, są góry i górki, nikt samochodu nie oszczędza.
Podsumowanie
Używane Renault Megane IV będzie dobrym wyborem – dla rodzin szczególnie w wersji kombi. Dynamika 1.5 dCi i jego 90 KM (w najtańszej wersji) może nie wystarczyć niektórym kierowcom, ale do wyboru były też inne silniki w tym mocniejsze benzyny i diesle do 160 KM włącznie, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Dla miłośników jazdy na gazie dostępny był również silnik SCe 115 KM.
Gdzie kupić używane Renault Mégane?
Używane Renault Mégane kilku generacji możesz kupić w sieci salonów marki – najczęściej są to auta odkupione od właścicieli, którzy wymieniali je na nowszy model, ze znaną historią a często także gwarancją. Listę ogłoszeń znajdziesz tutaj.
Podstawowe dane techniczne Renault Mégane IV
- długość: 4359 mm
- szerokość: 1814 mm
- wysokość: 1447 mm
- rozstaw osi: 2669 mm (hatchback, taki jak testowany), 2717 mm (kombi),
- bagażnik: 434 litry (hatchback), 580 l (kombi)
Dziękujemy firmie Renault za pomoc w realizacji materiału.
Najnowsze komentarze