Na pewno odwiedzający tegoroczny IAA we Frankfurcie nie będą narzekać na brak premier. Część z nich, to będą nowe, ale oczekiwane wersje samochodów już znanych, a część – prawdziwe nowości. Do tych pierwszych z pewnością można zaliczyć usportowioną odmianę Peugeota 207 SW, model RC:
Podobne nadwozie będzie można obejrzeć w modelu koncepcyjnym 308 SW Prologue. Agresywna sylwetka kombi na pewno przysporzy stoisku Peugeota wielu zwiedzających.
Na pewno również koncepcyjny, ale z niemałymi szansami na seryjną preodukcję model 308 RC Z ściągnie na swą prezentację tłumy zwiedzających. Pokazaliśmy go Wam niedawno i wzbudził on Wasze niemałe zainteresowanie. Wprawdzie stylistyka przywodzi na myśl Audi TT, ale dzięki temu Niemcy będą kupować 308-kę, jak świeże bułeczki – o ile oczywiście auto trafi do seryjnej produkcji.
W ogóle Peugeot 308 będzie silnie reprezentowany we Frankfurcie. Oprócz wersji koncepcyjnych, Peugeot pokaże także model produkcyjny…
…ale zaprezentuje też pierwsze auto hybrydowe, które po wielomiesięcznych próbach za dwa lata ma trafić do salonów. Będzie to 308-ka HDi Hybrid:
Z tą datą wprowadzenia na rynek, to w ogóle jest dziwnie. Takiego rozrzutu już dawno nie widziałem. Niektórzy piszą o roku 2010, inni twierdzą, że będzie to rok wcześniej, ja jednak śmiem przypuszczać, że Peugeot nie będzie zasypiał gruszek w popiele i hybrydowa 308-ka trafi na rynek już w roku przyszłym. To auto ma emitować jedynie 90 gramów CO2 na setkę przejechanych km. Silnik HDi od dawna jest montowany w samochodach koncernu PSA (chodzi o jednostkę 1.6 HDi o mocy 110 KM), a napęd hybrydowy (dostarczający kolejnych 22 KM) został już naprawdę nieźle przetestowany. Koszty jego produkcji seryjnej nie będą specjalnie wysokie, należy się więc spodziewać rychłej premiery rynkowej tej wersji kompaktu, którym przecież Peugeot zamierza zdobyć znaczący udział w rynku.
Gamę prezentowanych 308-ek uzupełni model 308 BioFlex – kolejny dowód na proekologiczne działania Francuzów. Auto zasilane biopaliwem trafi na rynki europejskie już w najbliższym czasie – mniej więcej wraz z siostrzanym autem w koncernie – Citroënem C4 BioFlex. Seryjna sprzedaż tych aut w Europie spodziewana jest jeszcze w tym roku.
Tradycyjnie we Frankfurcie nie może zabraknąć wizualizacji projektu zwycięzcy konkursu stylistycznego Peugeota. W tym roku będzie to FLUX zaprojektowany przez włoskiego studenta rumuńskiego pochodzenia, Mihaia Panaitescu:
Oczywiście Peugeot zaprezentuje także swoją długodystansową wyścigówkę święcącą triumfy na torach, model 908 HDi FAP.
Oprócz tych wielu wspaniałych nowości firma pokaże też całą gamę już sprzedawanych modeli. Szykuje się niezłe widowisko!
KG
Najnowsze komentarze