Citroën AX był na swój sposób samochodem rewolucyjnym. Przy niewielkich rozmiarach zapewniał wysoki komfort jazdy i wygodne miejsce z przodu. Obszerne fotele, niska, zwarta sylwetka, spory bagażnik i szeroki wybór silników były wspierane oryginalną kampanią promocyjną, w której Citroën wykorzystał możliwości dyplomatycznego francuskiego rządu.
Citroën AX pojawił się na Wielkim Chińskim Murze nie bez powodu. Było to z jednej strony nawiązanie do budowli widocznej gołym okiem z kosmosu, z drugiej do rewolucji, z którą Chiny się wtedy kojarzyły. Dla celów reklamy nie tylko postawiono auto i zrobiono zdjęcia, ale powstał też film reklamowy.
Zobacz: testy samochodów Citroën. Pomiary, opinie, spalanie
Dzisiaj samochód jeżdżący po zabytkach jest trudny do wyobrażenia, ale wtedy najwyraźniej nie zwracano uwagi na takie drobiazgi. W jednej ze scen widać nawet jak spod kół Citroëna wypada spory kamień. Spektakularna kampania reklamowa odniosła jednak skutek, model AX sprzedawał się znakomicie, był jednym z najpopularniejszych aut w historii marki.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje
A dzisiaj małe samochody odchodzą – pozostając jedynie w wersjach elektrycznych. Citroën nie ma już odpowiednika AX, jego gama zaczyna się od modelu C3, zdecydowanie większego niż maluch z szewronami sprzed lat. Warto bowiem przypomnieć, że AX miał 3490 mm długości, 1560 mm szerokości i 1360 mm wysokości a rozstaw osi wynosił skromne 2285 mm. C3 przy nim to gigant z zupełnie innej epoki.
Najnowsze komentarze