Renault Mégane E-tech Electric to jeden z najciekawszych samochodów elektrycznych, znajdujących się obecnie w ofercie. Jak sprawuje się na autostradzie?
Renault Mégane E-tech Electric zadebiutował na rynku w zeszłym roku. Mierzący 4,21m i mający 2,69 cm rozstawu osi samochód może być wyposażony w akumulatory o pojemności 40 lub 60 kWh a jego zasięg to nawet 470 kilometrów. Oferuje dwa rodzaje napędów: o mocy 130 lub 220 KM. Z przodu jest przestronnie, natomiast z tyłu kabina nieco się zwęża i o ile miejsca na nogi raczej nie zabraknie to wygodnie pojadą tutaj dwie osoby. Bagażnik oferuje przyzwoite 440 litrów pojemności.
Bardzo dużym plusem Renault Mégane E-Tech Electric jest system multimedialny, Android Open R. Działa szybko, płynnie, pełna integracja z Google to szereg znanych i lubianych usług takich Google Maps czy sklep z aplikacjami.
A jak samochód sprawuje się na autostradzie? W podróż z Łodzi do Gdańska wybrał się Radosław Smolec, menadżer z firmy Jaszpol. Tak opisuje swoje wrażenia:
„Jechałem Renault Megane E-tech Electric w wersji 220 KM. Rozwiało to moje wątpliwości na temat jazdy samochodem wypełni elektrycznym po autostradzie na dłuższym dystansie. Czas przejazdu wraz z ładowaniem z siedziby Jaszpol do Gdańska wyniósł 4h5m. Zużycie prądu w trakcie podróży to 75 kWh. Prędkość przelotowa ustawiona na tempomacie 125 km/h. Przy potrzebie wykonania manewru wyprzedzania nie przekraczałem 140 km/h. Łącznie przejechałem 352 kilometry.”
Zużycie prądu przy jeździe autostradowej wyniosło więc niecałe 22 kWh na 100 km. „Namawiam każdego do sprawdzenia i wyrobienia swojej opinii.” – podsumowuje Radosław Smolec. Renault Mégane Electric oferowany jest obecnie na specjalnych z warunkach z korzyścią nawet do 56 tysięcy złotych. O szczegóły warto pytać w salonach Renault na terenie kraju.
O zaletach i wadach Renault Mégane E-Tech Electric mogliśmy przekonać się kilka miesięcy temu, gdy zorganizowaliśmy Elektryczną Eskapadę, czyli przejazd elektrykiem dookoła Polski.
zdjęcie: Jaszpol
Najnowsze komentarze