Podczas dzisiejszej konferencji prasowej na temat wyników marki Dacia w pierwszym półroczu 2023 r. pojawiło się kilka ciekawych informacji ze strony kierownictwa firmy. Jedna z najważniejszych dotyczyła polityki cenowej.
Dacia uzyskała blisko 30% wzrost w pierwszej połowie 2023 r. w Europie. Prawie 70% samochodów jest kupowanych w najwyższych wersjach a ilość zamówień stale rośnie. Jeśli marka się o coś martwi, to głównie o logistykę, która – wobec bardzo dużej ilości zamówień – okazuje się być niewystarczająca. Jednak bardzo ciekawy wątek wypowiedzi Xaviera Martineta, wiceprezesa Dacii, dotyczyła polityki cenowej. Ujawnił on mianowicie, że marka zmniejszyła różnice cenowe z konkurencją i zrobiła to celowo.
„Zmniejszyliśmy naszą lukę cenową w stosunku do konkurencji o 50 procent; taki był plan” – powiedział Martinet. „To pokazuje, że nasza marka staje się coraz bardziej atrakcyjna dla nabywców. Zbyt duża luka sprawiała, że kupujący brali pod uwagę Dacię tylko ze względu na jej niskie ceny, ale wzrost sprzedaży przy mniejszej przewadze cenowej nad rywalami oznacza, że wartość jest teraz również ważnym czynnikiem.”
Gdy Dacia wprowadziła na rynek droższe modele, ceny pozostały około 12% niższe od konkurencji. W 2019 roku różnic wynosiła aż 25% – ujawnił wiceprezes Dacii. „Jeśli twoja oferta dla klientów opiera się wyłącznie na cenie, możesz zostać z niczym” – podsumował wątek cen Martinet.
Dacia uważa również, że widoczne spowolnienie na rynku motoryzacyjnym będzie działać na jej korzyść i więcej osób wybierze rozsądne kosztowo modele takie jak Duster czy Jogger.
Najnowsze komentarze