Nazwa modelu „Bye Bye” może być lekko myląca ponieważ wcale nie oznacza pożegnania z Dusterem. Jest to wersja rekreacyjna, która umożliwi nam niezależne podróże po świecie. Dacia Duster Bye Bye jest pick-upem z instalacją LPG, który został przekształcony w kampera.
Dacia Duster Bye Bye jest efektem pracy kilku firm. Po opuszczeniu fabryki, SUV napędzany silnikiem 1.3 TCe o mocy 150 KM trafił do producenta nadwozi Romturingia, która przekształciła pojazd w pick-upa. Następnie Duster został sprowadzony do Francji przez firmę Borel, która zajęła się także montażem LPG. Instalacja gazowa wydłużyła zasięg pojazdu. Kamper potrafi pokonać ok. 1000 km na dwóch pełnych zbiornikach (500 do 600 km na LPG + 500 km na benzynie).
Zabudowa z rozkładaną częścią dachową to z kolei dzieło firmy Cellules Baïkal, która w podobny sposób zmodyfikowała również Logana pick-upa. Co ciekawe, część mieszkalną możemy zdemontować, jeśli tylko potrzebujemy wykorzystać pakę w inny sposób. Duster w wersji kamper jest ok. 10 cm dłuższy od pick-upa i mierzy 4,44 m.
Zobacz także: Nowa Dacia Duster III nadjeżdża! Znamy oficjalną datę premiery
Mieszkanie w pick-upie
Dacia Duster Bye Bye jest przeznaczona dla dwóch osób. Podróżująca para ma do dyspozycji aneks kuchenny, z lodówką, kranem, zlewem oraz zbiornikiem o pojemności 32 litrów, który dostarcza wodę do mycia naczyń oraz zewnętrznego prysznica. W samochodzie zamontowano również schowki i stoliczki oraz podgrzewacz wody. Do spania służy rozkładany materac o długości 190 cm oraz szerokości 150 cm.
Energia do zasilania urządzeń znajdujących się w zabudowie pochodzi z dodatkowego akumulatora pomocniczego o pojemności 90 Ah. Akumulator można ładować zarówno podczas jazdy z alternatora, z gniazda P17 lub za pomocą panelu solarnego o mocy 160 W.
Ile kosztuje Dacia Duster Bye Bye ?
Pick-up wydaje się interesującą bazą pod kampera. Szkoda, że w Polsce jest niedostępny. Klienci we Francji mogą zamawiać efekt końcowy z silnikiem TCe 150 4×4 w wersji Expression i zabudową mieszkalną w cenie rozpoczynającej się od ok. 60 tys. euro.
Dacia kieruje swoją ofertę do osób, które preferują aktywne formy wypoczynku i podróże, które nie są uzależnione od noclegów ponieważ miejsce do spania lubią wozić ze sobą. W ofercie jest już Dacia Jogger z pakietem Sleep. Być może marka pomyśli również o podobnym zestawie do Dustera lub bardziej zaawansowanych modyfikacjach dla poszukiwaczy przygód.
Najnowsze komentarze