Dacia Duster czy Suzuki Vitara – porównanie modeli

14 7 526

Jaki model będzie lepszym wyborem: Nowa Dacia Duster czy Suzuki Vitara? Francuski magazyn Caradisiac wykonał porównanie tych dwóch modeli.

Nowa Dacia Duster wydaje się najbardziej przystępnym cenowo modelem, ale konkurencja na rynku jest bardzo duża, a jednym z głównym konkurentów może okazać się Suzuki Vitara, która w roku ubiegłym została odświeżona. Co pod maską? Rumuński model posiada jednostkę benzynową 1.3 TCe o mocy 130 KM, natomiast Suzuki jest napędzane trzycylindrowym silnikiem Boosterjet o mocy 111 KM. Duster mierzy 4341 mm, jest więc jest dłuższy od Vitary o 166 mm, a co za tym idzie, może zaoferować więcej przestrzeni wewnątrz oraz większy bagażnik. Suzuki nie wypada w tej kwestii źle, ale rumuński model ma nie tylko bardziej przestronną, ale także bardziej przemyślaną kabinę. Z kolei tylne fotele Dacii zostały uznane za bardziej przyjazne pasażerom.

Zaletą Dustera jest również bagażnik, którego pojemność wynosi 445 litrów w porównaniu do 375 litrów Vitary. W japońskim modelu możemy uzyskać całkowicie płaską podłogę. Ponadto Suzuki jest wyraźnie bogatsze i posiada bardziej nowoczesne systemy i multimedia. Dacia Duster jest modelem, który kupimy za mniej, ale niska cena idzie w parze z uboższym wyposażeniem. W wersji Prestige klienci otrzymują właściwie wszystko, czego należy wymagać od nowego samochodu. Wykorzystana w porównaniu Vitara była droższa o 1840 euro, ale pokonała rywala obecnością takich systemów jak: aktywny system kontroli pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, tempomat adaptacyjny, czy automatycznie otwierana klapa tylna.

Pozycja za kierownicą Dustera jest prawidłowa, a pojazd wygodny. Zawieszenie lepiej znosi nierówności na drodze, a jednostka 1.3 TCe jest żwawa. Pojazd efektywnie przyspiesza i bardzo przyjemnie się Dusterem wyprzedza. W kabinie nie odczuwa się wibracji silnika. Vitara ma mniejszy prześwit oraz niższą masę własną dzięki czemu lepiej zachowuje się na drodze i odznacza większą dynamiką. Model jest bardziej wrażliwy na nierówności i bardziej oszczędny. W teście porównawczym wykazano spalanie na poziomie 7 l/100 km. Apetyt na paliwo Dustera znajduje się na poziomie 7,7 l/100 km.

Jaki werdykt? „Dzięki poprawionemu wytłumieniu, Duster może skutecznie zapomnieć o plakietce budżetowego modelu. Co więcej, dzięki nowemu, mocnemu i przyjemnemu silnikowi benzynowemu, stał się bardziej dynamiczny. W efekcie modelowi Suzuki Vitara trudno będzie się wyróżnić. Lepiej wykończone wnętrze i bardziej nowoczesne wyposażenie nie wystarczą, by ostateczna decyzja była na korzyść tego pojazdu. Duster oferuje znacznie więcej, za mniej”.

Źródło: Caradisiac

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
8 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
13 Autorzy komentarzy
TomekadfasfsdPawełJakmantrei Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tom
Gość
Tom

Dlaczego nie wybrano do porównania Suzuki Vitara 1.4 140KM ? Lecz najsłabszą jednostkę w ofercie ? Stronniczy pogląd prasy ? :)

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Myślę, że pytanie należy skierować do redakcji magazynu Caradisiac.
Ale może chodziło o to, żeby uniknąć jeszcze większej dysproporcji w cenie?

Seb
Gość
Seb

Bo auto mniejsze więc i silnik mniejszy?

Paweł
Gość
Paweł

Mam okazję jeździć Vitara Premium za 76,900 1,4 140k 2019r osiągi b dobre ok 8,5 do 100 k/ h b dobra elastyczność, spalanie min 4,2/ 100km!!!: optymalne warunki do 6,7l maks nięmam lekkiej nogi .5lat gwarancji bez limitu + 1700zł przejechane ok 6tys km.. pozdrawiam wszystkich,

Max
Gość
Max

Byla kiedys grand vitara
Szczerze z powodu malego bagaznika Vitara wyleciala z mojej krotkiej listy aut do testpw i zakupu

Tomek
Gość
Tomek

Wszystkim, którzy zastanawiają się przed takim wyborem zalecam przejechać się do salonu i wsiąść do obu albo zabrać na jazdę testową. Niedawno kupowałem samochód w tej klasie i duster był jedynym modelem z którego miałem ochotę wysiąść zaraz po zamknięciu drzwi.

Marek
Gość
Marek

Otóż to też miałem takie odczucie. Tak samo jak jeździłem c3 aircross. Dacia i Citroen stanowczo nie

Seb
Gość
Seb

Dziwnie często pojawia się to wyrażenie „miałem ochotę wysiąść zaraz po zamknięciu drzwi” Skoro tak żle z francuzami to po co tu zaglądać?

Jakman
Gość
Jakman

Z Francuzami jest dobrze, kolega pisał o Rumunie :)

Janek
Gość
Janek

Zdecydowanie Suzuki

trei
Gość
trei

i wy piszecie ze inni są stronniczy?? mam dustera z 2015 roku od nowosci i to jest najgorszy samochod jaki kupiłem, stanowczo nie polecam.

adfasfsd
Gość
adfasfsd

Inni podają się za media SAMOCHODOWE (czytaj: mówimy dobrze iźle o wszystkich samochodach, jestesmy obiektywni). Francuskie.pl podają się już w nazwie za strone posięconą autom francuskim. Nie ukrywają stronniczości.
Jeśli będzie gazetka „Deutsche Van” to kazdy będzie się spodziewał opisów aut niemieckich i brak obiketywizmu będzie naturalny. Jak się kupuje NIE to wiadomo, że dobrego słowa o kościele się nie przeczyta a jak GOŚCIA NIEDZIELNEGO …. to co innego.
Zatem stronniczość mozna zarzucać tylko tym, którzy deklarują albo choć sugerują obiektywizm.
FRANCUSKIE .PL nie sugeruje obiektywizmu. Tu wiadomo, że inne kraje będą tłem.

Paweł
Gość
Paweł

Piszę to jako miłośnik (może eks miłośnik) Suzuki. Miałem Swfta GTI rocznik 1991 po zmianie miejsca zamieszkania kupiłem Samuraja (mam go do tej pory i ze względu na pracę nie sprzedam znakomicie sprawdza się tam gdzie inne auta nie wjadą) ale co do Vitary czy też Grand Vitary to parę lat temu właśnie przez to auto moja miłość do Suzuki się skończyła Najbardziej zawodne auto jakie miałem. Przejazd 300km bez awarii to był sukces. Kupiłem jako auto trzy letnie przez rok wsadziłem ponad 10tyś zł i sprzedałem. Zresztą obecną Vitara wygląda tak jak by ktoś nie miał pomysłu na stylistykę… Czytaj więcej »

Tomek
Gość
Tomek

Dacii nie można kupić z automatem. Ale tanie auta tak mają…