Jaki model będzie lepszym wyborem: Nowa Dacia Duster czy Suzuki Vitara? Francuski magazyn Caradisiac wykonał porównanie tych dwóch modeli.
Nowa Dacia Duster wydaje się najbardziej przystępnym cenowo modelem, ale konkurencja na rynku jest bardzo duża, a jednym z głównym konkurentów może okazać się Suzuki Vitara, która w roku ubiegłym została odświeżona. Co pod maską? Rumuński model posiada jednostkę benzynową 1.3 TCe o mocy 130 KM, natomiast Suzuki jest napędzane trzycylindrowym silnikiem Boosterjet o mocy 111 KM. Duster mierzy 4341 mm, jest więc jest dłuższy od Vitary o 166 mm, a co za tym idzie, może zaoferować więcej przestrzeni wewnątrz oraz większy bagażnik. Suzuki nie wypada w tej kwestii źle, ale rumuński model ma nie tylko bardziej przestronną, ale także bardziej przemyślaną kabinę. Z kolei tylne fotele Dacii zostały uznane za bardziej przyjazne pasażerom.
Zaletą Dustera jest również bagażnik, którego pojemność wynosi 445 litrów w porównaniu do 375 litrów Vitary. W japońskim modelu możemy uzyskać całkowicie płaską podłogę. Ponadto Suzuki jest wyraźnie bogatsze i posiada bardziej nowoczesne systemy i multimedia. Dacia Duster jest modelem, który kupimy za mniej, ale niska cena idzie w parze z uboższym wyposażeniem. W wersji Prestige klienci otrzymują właściwie wszystko, czego należy wymagać od nowego samochodu. Wykorzystana w porównaniu Vitara była droższa o 1840 euro, ale pokonała rywala obecnością takich systemów jak: aktywny system kontroli pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, tempomat adaptacyjny, czy automatycznie otwierana klapa tylna.
Pozycja za kierownicą Dustera jest prawidłowa, a pojazd wygodny. Zawieszenie lepiej znosi nierówności na drodze, a jednostka 1.3 TCe jest żwawa. Pojazd efektywnie przyspiesza i bardzo przyjemnie się Dusterem wyprzedza. W kabinie nie odczuwa się wibracji silnika. Vitara ma mniejszy prześwit oraz niższą masę własną dzięki czemu lepiej zachowuje się na drodze i odznacza większą dynamiką. Model jest bardziej wrażliwy na nierówności i bardziej oszczędny. W teście porównawczym wykazano spalanie na poziomie 7 l/100 km. Apetyt na paliwo Dustera znajduje się na poziomie 7,7 l/100 km.
Jaki werdykt? „Dzięki poprawionemu wytłumieniu, Duster może skutecznie zapomnieć o plakietce budżetowego modelu. Co więcej, dzięki nowemu, mocnemu i przyjemnemu silnikowi benzynowemu, stał się bardziej dynamiczny. W efekcie modelowi Suzuki Vitara trudno będzie się wyróżnić. Lepiej wykończone wnętrze i bardziej nowoczesne wyposażenie nie wystarczą, by ostateczna decyzja była na korzyść tego pojazdu. Duster oferuje znacznie więcej, za mniej”.
Źródło: Caradisiac
Najnowsze komentarze