Czy nowa Dacia Duster III generacji jest atrakcyjna? Samochód zdecydowanie może się podobać. Nowoczesny design, został połączony z prostotą i praktycznym wnętrzem. Eduard Grigoroiu, project manager działu designu Dacii opowiedział w wywiadzie dla Press One o procesie powstawania nowego modelu.
Dacia Duster zadebiutowała w 2010 roku i od tamtej pory stała się prawdziwym hitem sprzedaży okupując czołówki rankingów rynku motoryzacyjnego w kategorii SUV. Produkcja osiągnęła już poziom 2,2 mln egzemplarzy i nic nie wskazuje na to, że fala popularności szybko się zatrzyma. Zwłaszcza, że III wcielenie zapowiada się obiecująco. Obecnie każdego dnia z fabryki w Pitesti wyjeżdża aż 1000 egzemplarzy Dustera!
Prosty, ale atrakcyjny
Po sukcesie dwóch generacji, nadszedł czas na odnowienie modelu, ale nie było to łatwe. Jak na nowo zaprojektować ikonę, by stała się lepsza, ale nie zepsuła dotychczasowego wizerunku auta? Eduard Grigoroiu, project manager Dacia Design, powiedział w wywiadzie dla magazynu pressone.ro, że zespół projektowania dostał wytyczne od szefa Grupy Renault, aby pojazd był „essential but cool”. Nowy Duster miał otrzymać zatem tylko to, co niezbędne, zgodnie z charakterem marki, ale w atrakcyjnym opakowaniu.
Zobacz także: Ile kosztuje najtańsza używana Dacia Duster z dieslem od pierwszego właściciela?
Atrakcyjny samochód kojarzy się zazwyczaj z czymś luksusowym a co za tym idzie drogim, ale w przypadku Dacii, konieczne było inne podejście. „Pomysł był taki, żeby dać z siebie wszystko, aby [Duster] był „atrakcyjny”, ale nie tylko ceną, wymiarami i przestrzenią w bagażniku, ale także wyglądem” – powiedział Eduard Grigoroiu. „Zrobienie czegoś ładnego wcale nie jest droższe. Jest po prostu trudniejsze dla nas [projektantów]. Jeśli popatrzymy na ten samochód okaże się że, jest bardzo prosty, nie dodano do niego żadnych błyskotek. Nie pomalowaliśmy go na złoto, żeby był piękniejszy i fajniejszy, po prostu pracowaliśmy nad kształtami” – dodał.
Duster „bez makijażu”
To, czy Duster jest przystępny dla klientów okaże się dopiero po skalkulowaniu ceny. Aktualny model kosztuje w polskich salonach 79.900 zł. Nowy model powinien lekko podnieść poziom podstawowy. Dacia zapewnia jednak, że cena III generacji wciąż pozostanie w gronie niedrogich pojazdów. „Nawet bez makijażu pozostaje w tym „ przystępnym” obszarze dlatego uważam, że to będzie hit. Wygląda jak drogi samochód, zachowuje się jak drogi samochód, ale w swoim DNA pozostaje Dacią” – mówi Grigoroiu.
Co było najtrudniejsze w projektowaniu tego modelu? Grigoroiu uważa, że największym wyzwaniem było nie zepsuć tego modelu. „Samochód, jest już tak „kultowy”, jak wszyscy lubią mówić, że zastanawiasz się „co ja właściwie z nim zrobię? I masz ochotę w pierwszej chwili nic z nim nie robić” – tłumaczy. „Myślę, że chodziło głównie o zachowanie prostoty Dustera”.
Źródło: pressone.ro
Najnowsze komentarze