Dacia Duster była projektowana z myślą o konkretnych klientach, którzy szukają w motoryzacji rozsądku kosztowego i niezawodności. Na celowniku marki grupy Renault jest między innymi Toyota, ale nie tylko.
Bardzo dobry stosunek możliwości do ceny, 5 lat gwarancji, wyposażenie we wszystko to, czego szuka większość klientów, cyfrowe gadżety, które są tak pożądane przez nabywców. Nowa Dacia Duster jest bardzo przemyślanym samochodem. Producent obiecuje, że jej cena nie będzie mocno odbiegała od aktualnego modelu a jednocześnie dodaje to, czego brakowało – w tym napędy hybrydowe. To bardzo przemyślana strategia.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne wyłącznie na temat marki Dacia
Dacia nie używa w swoim przekazie nazw konkurentów, ale nie ukrywa, że jej celem jest uderzenie tam, gdzie znajduje się najwięcej klientów. Segment SUV, mocno zatłoczony, za sprawą Dacii stał się bardziej dostępny. I dzisiaj, mając do wydania 80-100 tysięcy, Duster staje się coraz bardziej atrakcyjny. Przeciętny klient chce mieć samochód wyższy, oszczędny, wygodny i niezawodny. Dacia to wszystko proponuje.
Zobacz: testy samochodów marki Dacia. Opinie, pomiary, spalanie
Blisko 70% klientów Dacii wraca by kupić kolejny samochód tej marki. Pozostali przychodzą z konkurencji: Toyota, Skoda, Kia a nawet Jeep – tutaj są łowieni i zdobywani całkiem skutecznie. Nieprzypadkowo też marka zmieniła strategię i kolorystykę. Zamiast niebieskiego mamy ziemny odcień zieleni. Salony stały się takie jakby bardziej domowe a nawet nieco kojarzące się z wyjazdem na łono natury. Dacia ma kojarzyć się albo zachęcać wręcz do aktywności.
Zobacz: Nowe samochody Dacia. Promocje na LPG
To bardzo atrakcyjny wizerunek, modny, pożądany. Do tego przekaz o podtrzymaniu produkcji aut spalinowych, mocno wspierany ekologicznymi aspektami LPG i hybryd. To musi przekonywać i przekonuje o czym świadczy rosnąca ilość sprzedawanych samochodów.
Dacia jest europejskim fenomenem. Jeśli będzie potrafiła utrzymać kurs, który obrała przy zachowaniu rozsądnych cen, stanie się jedną z najmocniejszych marek w Europie. Ma ku temu wszelkie predyspozycje.
Najnowsze komentarze