Jeśli wydawało Wam się, że montaż samochodów Dacia poza terenem Francji oznacza pozbycie się miejsc pracy i przychodów, to tak nie jest. Sprzedaż każdego samochodu Dacia Logan, Sandero i Duster to także nabycie elementów i podzespołów z francuskich fabryk, powiedział dyrektor programu Entry Renault, Arnaud Deboeuf w wywiadzie dla francuskiej gazety „La Tribune”.
Tanie modele samochodów są montowane w krajach o niskich kosztach pracy, głównie w Rumunii, ale zawierają elementy mechaniczne produkowane we Francji. „41% produkcji z fabryki w Douvrin (Pas-de-Calais) przeznaczonych jest do montażu w tanich samochodach Dacia”powiedział Arnaud Deboeuf.
Przykładowo, jest to ponad 120.000 1,2 litrowych silników, które są produkowane we Francji i wysyłane do zakładów montażowych w Pitesti (Rumunia) oraz Tangerze (Maroko). 2-litrowe silniki montowane do Dusterów w Moskwie, Kurytybie (Brazylia), Medellin (Kolumbia) i Pitesti. W 2012 r. około 110.000 tych silników były produkowane w Cléon. Ponadto znaczna liczba skrzyń biegów jest wytwarzana we Francji. „20% spośród produkcji zakładów Ruitz (Pas-de-Calais) montowana jest w tanich modelach”.
Wartość części „made in France” dla Dacii Logan, Sandero i Duster wzrośnie w tym roku do 900 milionów euro. W 2013 Renault ma nadzieję sprzedać ponad milion samochodów Dacia, w porównaniu do 953 000 w zeszłym roku,” dodał Arnaud Deboeuf.
Dacia została przejęta przez Renault w 1999 roku. Przez analityków rynku jest oceniana jako marka, która odniosła największy sukces na rynku w ostatnich latach.
źródło: Le Tribune
Najnowsze komentarze