Dacia jest bezkonkurencyjna, jeśli chcesz SUV-a z dieslem i napędem 4×4. Różnica w cenie z konkurencją jest ogromna.
Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 to popularny wybór wśród osób, które muszą albo lubią jeździć w teren. 115-konny silnik zapewnia wystarczającą moc, by poradzić sobie z trudnymi warunkami a do tego jest bardzo oszczędny i znany ze swojej niezawodności. Nic dziwnego, że producent wciąż utrzymuje tą wersję w sprzedaży – zainteresowanie nią jest spore.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów Dacia
A jak wygląda sytuacja na rynku? Po pierwsze diesla 4×4 wcale nie jest tak łatwo już kupić, bo część producentów albo nie oferuje takiego połączenia albo w ogóle wycofała się z silników wysokoprężnych, zostawiając jedynie hybrydy. Po drugie, ceny takich samochodów poszły mocno do góry i dzisiaj jedynie Dacia mieści się w przedziale około 110 tysięcy zł za najtańszą wersję (poziom wyposażenia Journey). Nie ma tu automatycznej skrzyni biegów, ale i tak różnice w cenie są ogromne.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Duster 4×4 w wersji Journey kosztuje 109.200 zł. Nawet po wybraniu wersji Extreme i doposażeniu jej we wszystko co oferuje Dacia, cena będzie oscylowała wokół 120 tysięcy. Inne marki są znacznie droższe. Oferowany wciąż Koleos 4×4 z dwulitrowym dCi o mocy 185 KM i automatem kosztuje 176.900 zł (drugi poziom wyposażenia Techno). Skoda Karoq to wydatek ponad 184 tysięcy zł, podobnie Ford Kuga.
Cennik wybranych modeli 4×4 z dieslem
Marka i model |
silnik |
cena bazowa diesel 4×4 |
Dacia Duster 4×4 |
1.5 dCi 115 KM |
109.200 zł |
Renault Koleos |
2.0 dCi 185 KM |
176.900 zł |
Skoda Karoq 4×4 |
2.0 TDI 150 KM |
184.300 zł |
Fod Kuga 4×4 |
2.0 EcoBlue 120 KM |
184.440 zł |
Dacia okazuje się więc nadal bezkonkurencyjna cenowo, mimo podwyżek.
Wszystkie ceny na podstawie oficjalnych konfiguratorów producentów – nie uwzględniają aktualnych promocji, wyprzedaży rocznika i akcji sezonowych.
Najnowsze komentarze