Snapchat to jeden z najpopularniejszych platform komunikacji wśród młodych ludzi. Nic dziwnego, że marki samochodowe chętnie sięgają po to narzędzie w swoich kampaniach reklamowych. Nie inaczej jest w przypadku Dacii.
Snapchat ma pół miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Rozwojowi komunikatora sprzyjają nowe funkcjonalności, które przyciągają potencjalnych klientów marek samochodowych. Dlatego Dacia prowadzi tutaj kampanię komunikacyjną, której celem jest poinformowanie potencjalnych klientów o zmianie wizerunku marki oraz zachęcenie do wizyt w salonach. Kampania ta organizowana jest w kilkunastu krajach europejskich.
W Polsce reklamami na Snapchacie można dotrzeć do około 5 milionów użytkowników. Dla Dacii to ważne, bo chce odmłodzić swoją bazę klientów. Kampanie marki są kierowane do użytkowników pomiędzy 23 a 27 rokiem życia. To moment, w którym powoli stabilizują swoje życie i zmierzają w stronę zakładania rodzin, a więc pojawiają się potrzeby związane z samochodami.
W przeszłości Dacia i Snapchat współpracowały przy promocji dla Springa i Joggera. Pomysłowe reklamy miały przyciągnąć klientów do salonów – wyciągnięcie użytkowników poza świat wirtualny jest nadal głównym celem wielu kampanii. W przypadku samochodów szczególnie istotnym – ten produkt trzeba zobaczyć i poczuć.
Dacia chce się stać wyborem nie tylko rozsądnym, ale też wyborem modnym – stąd pomysły na dotarcie do młodych klientów, którzy mogliby wybrać tą markę zamiast samochodów używanych. Czy to się uda? Czas pokaże – na razie wyniki sprzedaży rosną a samochodów Dacii na ulicach szybko przybywa.
Najnowsze komentarze