Na stoisku rumuńskiej marki pojawiło się tylko parę samochodów. Niewątpliwie najwięcej emocji budził Duster zbudowany specjalnie pod kątem wyścigu na Pikes Peak, który uzyskał tam trzeci czas podczas tegorocznej edycji chyba najsłynniejszego podjazdu świata. Dacia Duster No Limit prowadzona była oczywiście przez Jean-Philippe’a Dayrauta i do zwycięskiego Suzuki SX4 straciła jedynie 26 sekund. Warto jednak zauważyć, że 850-konny silnik 3.8 V6 pochodzący z Nissana GT-R (oczywiście po podrasowaniu), nie był najmocniejszym autem w stawce – niektórzy rywale mieli ponad 1000 KM!
Gamę Logana reprezentowała wersja MCV, bowiem sedan jest powoli wycofywany z zachodnioeuropejskich rynków. Auto, bardzo przestronne, a przy tym najtańszy na rynku nowy samochód siedmioosobowy, wciąż budzi spore zainteresowanie w Niemczech. Całkiem sporo Loganów MCV widzieliśmy na ulicach Frankfurtu, co ciekawe – w wersjach osobowych właśnie. Odmiany Van i Pick-Up też jednak się trafiają.
Sandero i Sandero Step Way, to spore auta segmentu B porównywalne nawet z najmniejszymi kompaktami, zwłaszcza tymi sprzed paru lat. Może nie szokują bogactwem wyposażenia, ale z pewnością można je tak skonfigurować, by miały to, co najważniejsze. A praktyka pokazuje, że są solidnie wykonane i doskonale spisują się także na drogach gorszej jakości, których w Niemczech zresztą specjalnie wiele nie ma ;-) Do zakupu Dacii przekonuje też z pewnością trzyletnia gwarancja.
Dustera zaprezentowano dość nietypowo, bo w postaci samochodu uprzywilejowanego. Dacia pokazała swojego SUV-a w wersji strażackiej. Oczywiście nie ma tu mowy o agregatach pianotwórczych, czy drabinach, ale przecież straż pożarna ma liczne obowiązki, w których SUV-y spisują się bardzo dobrze. Duster z napędem na cztery koła, świetnie spisujący się w terenie, jest tu znakomitą propozycją.
Podobny samochód Grupa Renault niedawno przekazała macedońskim strażakom.
Na stoisku Dacii można było się też zapoznać z techniką napędu oraz jego przenoszenia w Dusterze. W wersji z napędem wszystkich kół zastosowano rozwiązanie znane z Nissana X-Traila. Ma ono trzy tryby pracy: 2WD, Auto oraz Lock/4WD. Jak dowiodły liczne testy, Dacia Duster radzi sobie poza asfaltem dużo lepiej, niż wiele znacznie droższych SUV-ów. A przy tym jest od nich nawet kilkakrotnie tańsza!
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze