Dacia sprzedaje coraz więcej samochodów. Kontynuując rozwój zamierza wprowadzić do sprzedaży jeszcze tańszy samochód. Projekt, określany jako mini-Logan, ma w 2015 roku zadebiutować na rynku indyjskim i brazylijskim a później, jeśli będzie takie zapotrzebowanie, w Europie. Klienci nie mogą się już doczekać. Czy w Polsce ten samochód będzie kosztował 20 tysięcy złotych? To byłby prawdziwy hit, nowy maluch, który zrewolucjonizuje rynek używanych samochodów.
Sprzedaż najtańszych samochodów, takich jak Dacia Logan, Sandero i Duster, wzrosła w styczniu i lutym o 13% w stosunku do zeszłego roku – powiedział Arnaud Deboeuf, odpowiedzialny za Dacię. Plany mamy bardzo ambitne – wprowadzamy nowego Logana w Rosji, uruchamiamy fabrykę w Algierii oraz wchodzimy na rynek indonezyjski. A to nie koniec pomysłów. We Francji Dacia jest czwartą pod względem popularności marką na rynku aut na rynku konsumenckim. Co ciekawe, Dacie sprzedają się tam głównie na prowincji.
Skąd ten sukces? Receptą jest tania wersja bazowa, niskie koszty utrzymania i serwisu oraz nieskomplikowana budowa samochodu. Nie wszyscy klienci oczekują najnowszej,zaawansowanej technologii. Wolą sprawdzone rozwiązania, które dobrze znają. Cuda czyni również cena. Wiele osób, które kupują Dacię, kiedyś wybrałoby samochód używany. Teraz mogą w tej samej cenie dostać nowy samochód.
Jednak marka Dacia zaliczyła również kilka porażek. Należy do nich zbyt późne wprowadzenie Dacii Lodgy. Segment MPV, do którego należy to auto, kurczy się. Model sprzedał się w „zaledwie” 43 tysiącach egzemplarzy. Jak na Dacię to mało. Podobna sytuacja dotyczy Dokkera. Po tych doświadczeniach Arnaud Deboeuf chętnie wróciłby do koncepcji starego Logana MCV. Różnorodność jest kosztowna – mówi.
Nie jest tak rozmowny, gdy poruszony zostaje temat nowego, taniego samochodu Dacii. Ma kosztować 4500 euro i pojawić się w Indiach, później w Brazylii a na samym końcu, być może, w Europie. Renault nie chce kanibalizować rynku. Bada, czy na takie auto będzie popyt i jak wpłynie na sprzedaż innych modeli. Wiadomo tylko, że projekt określany jest jako „mini-Logan”. Na rynku pojawi się w 2015 roku.
źródło: La Tribune, Renault France
Najnowsze komentarze