Jest duży, wygodny, komfortowy, ma świetny dobry hybrydowy o mocy 225 KM i… mało kto o nim wie. Citroën C5 X był bardzo dobrym pomysłem na topowy model w gamie. Do tego zwiększony prześwit. Co nie zagrało? Pozycjonowanie i komunikacja a właściwie jej brak.
Citroën C5 X padł ofiarą wewnętrznych oszczędności w koncernie Stellantis. Zamiast promować ten model i wszędzie o nim mówić, marka skupiła się na bardzo oszczędnym komunikowaniu wszystkiego, tylko nie C5 X. A klienci, którzy już kupili ten model, bardzo go polubili. Jeśli zgłaszali jakieś zastrzeżenia to do braku silnika HDi (duży błąd, że nie wyposażono tego modelu w 2.0 HDi lub chociaż 1.5 HDi). Poza tym wszystko się podoba: przestrzeń, wygoda, duży bagażnik.
Thierry Koskas i Carlos Tavares są kompletnymi przegranymi… Tylko im udało się przenieść go z najbardziej innowacyjnej francuskiej marki do niskobudżetowych pojazdów… Kompletni nieudacznicy – napisał jeden z francuskich klientów marki w sieci.
Jak to możliwe, że po tak krótkiej bytności na rynku C5 X docelowo ma zniknąć? Oprócz tradycyjnych dla Stellantis oszczędności to kwestia braku znajomości modelu. Wiele osób w ogóle nie wie, że takowy istnieje. Nie było żadnej kampanii „wymień swojego starego C5 na C5 X”. Nie było masowej kampanii reklamowej, niewiele się działo. Niestety!
Nie rozumiem tej decyzji! Mam C5 X w wersji ze 180-konnym silnikiem benzynowym. Jest świetny. Cała moja rodzina go uwielbia. Co się porobiło z szewronami? – to wpis innego klienta.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Pomiary, opiniem spalanie
W redakcji bardzo C5 X polubiliśmy – kilkukrotnie go testowaliśmy i za każdym razem ciężko się było z nim rozstać. Miał wszystko to, co wyróżnia Citroëna, w tym ciekawy i niebanalny wygląd. Marka oficjalnie tłumaczy, że powodem jest zbyt niska sprzedaż i wysokie koszty jednostkowe, ale tutaj to Carlos Tavares powinien uderzyć się w piersi i pierwszy powiedzieć: mea culpa, mea culpa maxima.
Wiele osób, które spotykam, zastanawia się, co to za piękny samochód… Niewiarygodne, że producent inwestuje i ma nadzieję na sprzedaż samochodów bez żadnej komunikacji… szkoda! – brzmi inny wpis w sieci na temat zakończenia produkcji C5 X.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje i wyprzedaże
Szkoda, naprawdę szkoda. Następcy nie przewiduje się – będzie tylko kolejny SUV.
Najnowsze komentarze