Citroën ZX Volcano z silnikiem 1.9 turbo diesel był reklamowany przez markę w bardzo ciekawy sposób: on nawet nie jeździ jak diesel! Poczytajcie.
„Diesel? Z elegancką i dynamiczną stylizacją turbo? Z pewnością nie. Zapewniamy jednak, że z każdej strony samochodu znajduje się dyskretna plakietka Turbo D. Jednak jeśli chodzi o osiągi, nowy Citroen ZX Volcane Turbo D nie daje ani jednej wskazówki co do swojej tożsamości diesla. Silnik o pojemności 1,9 litra wytwarza 92 KM i ogromny moment obrotowy 196 Nm przy zaledwie 2250 obr.
Zobacz: nowe samochody Citroën
Wynikająca z tego prędkość maksymalna 185 kilometrów na godzinę i czas do setki wynoszący 10,3 sekundy są równe wielu hatchbackom z napędem benzynowym. Co więcej, osiąga to wszystko przy stopniu wyrafinowania, który może osiągnąć tylko Citroën ze swoim sprawdzonym dziedzictwem diesla. Jeśli chodzi o oszczędność paliwa, zapewnia wszystko, co powinien robić diesel. Znakomity wynik 3,4 litra na 100 km przy prędkości 56 km/h.
Zobacz: Testy nowych i używanych Citroënów. Pomiary, spalanie, plusy i minusy
Komfort jazdy jest tak dobry, jak można oczekiwać od Citroëna, a sportowe zawieszenie i unikalna samoskrętna tylna oś zapewniają niezrównaną precyzję prowadzenia, podczas gdy nasze bezpieczeństwo jest dodatkowo zwiększone dzięki wszechstronnym hamulcom. Imponującemu wyglądowi zewnętrznemu ZX Volcano dorównuje wnętrze. Znajdziemy w nim wygodne fotele, elektrycznie sterowany szyberdach, sportowe fotele, skórzaną kierownicę, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem zdalnego sterowania, zintegrowany radioodtwarzacz kasetowy stereo Blaupunkt i wszystko inne, co niezbędne, aby utrzymać styl, do którego z przyjemnością się przyzwyczaisz.
Ceny Volcano Turbo Diesel zaczynają się już od 12 630 funtów za model 3-drzwiowy. Zadzwoń i umów się na jazdę próbną u najbliższego dealera. Po raz pierwszy doświadczysz samochodu, którego osiągi dorównują jego wyglądowi.” – tak reklamował się Citroën.
Najnowsze komentarze