Sprzedaż Grupy PSA Peugeot Citroën w pierwszym kwartale 2013 roku okazała się rekordowo wysoka na rynku chińskim. Państwo Środka jest największym rynkiem motoryzacyjnym świata już od 2009 roku. Wzrost globalnej sprzedaży w tym kraju podczas pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku wyniósł 17,5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, ale PSA osiągnęło w tym czasie dynamikę rzędu 31%! W efekcie rynkowy udział francuskiego koncerny zbliżył się do 4% (dokładnie 3,95%).
Te wyniki potwierdzają znaczący wzrost zainteresowania Chińczyków samochodami znad Sekwany. „Francuski dotyk” budzi pożądanie, bo w szybko rodzącej się chińskiej klasie średniej, reprezentowanej w dużej mierze przez młodych ludzi, ceni się produkty niebanalne, wnoszące do życia coś nowego. Stąd choćby duże zainteresowanie gamą DS.
W ubiegłym roku spółki PSA sprzedały w Chinach 442.000 samochodów, o 9,2% więcej, niż rok wcześniej (przy wzroście całego rynku na poziomie 7,2%). Wzrost ten był spowodowany przede wszystkim ożywieniem sprzedaży aut wytwarzanych przez DPCA (spółkę joint-venture PSA Peugeot Citroën i Dongfeng Motors), która sprzedała aż o 24% więcej aut, niż w roku 2011. Plany spółki mówią o sięgnięciu po pięcioprocentowy udział w chińskim rynku już w roku 2015. Z pewnością pomogą w tym dwa modele, których wprowadzenie planowane jest na drugie półrocze: Citroën C-Elysee i Peugeot 301. W lipcu ruszy też trzeci zakład spółki w Wuhan, co pozwoli zwiększyć moce produkcyjne.
W przyszłym tygodniu na Salonie Samochodowym w Szanghaju PSA zaprezentuje stylowy model koncepcyjny DS Wild Rubis. W Państwie Środka gama DS oferowana jest jako odrębna od Citroëna marka, z własną siecią sprzedaży i obsługi posprzedażnej. Nic więc dziwnego, że to właśnie w tym kraju zdecydowano się pokazać po raz pierwszy nowy model z tej prestiżowej serii. Nie może też dziwić fakt, że pierwszy na świecie salon ekspozycyjny DS World otwarto niedawno właśnie w Chinach, w Szanghaju.
W drugiej połowie roku druga spółka joint venture Grupy PSA – CAPSA – zawiązana z koncernem Changan uruchomi w Chinach produkcję Citroëna DS5. Roczne zdolności produkcyjne tej fabryki zlokalizowanej w Shenzen sięgają 200.000 samochodów.
Citroen
KG
Najnowsze komentarze