Na całym rynku pojazdów zelektryfikowanych (samochody osobowe + pojazdy użytkowe) Citroën umacnia swoją pozycję na podium. Marka kończy pierwszy kwartał 2023 roku na drugim miejscu, z 1.257 rejestracjami i penetracją 9,4%, prowadząc przy tym w rankingu firm multienergetycznych.
Z kolei elektryczne samochody dostawcze spod znaku szewronów zamknęły marzec na pierwszej pozycji na rynku hiszpańskim, z udziałem na poziomie 24,9% i 716 rejestracjami, a to siedem razy więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku Citroën zarejestrował w Hiszpanii 15.815 samochodów osobowych i dostawczych. Liczby te odpowiadają 5,8% udziałowi w rynku.
Modele C4, C5 X oraz Berlingo są liderami w swoich segmentach. Citroën C4 „Made in Spain” odnotował 3.644 rejestracji, będąc liderem w swoim segmencie zarówno w miesiącu, jak i w danych skumulowanych od początku roku. Z kolei Citroën C5 X powtarza w marcu pozycję lidera sprzedaży hatchbacków segmentu D, również utrzymując swoją pozycję lidera w tym roku. Citroën Berlingo „Made In Spain” jest liderem sprzedaży w swoim segmencie i już w 2023 roku osiągnął liczbę 3.187 zarejestrowanych egzemplarzy, co pozwala mu zachować pozycję lidera.
W pierwszych trzech miesiącach roku Citroën zajmuje drugie miejsce na całym rynku pojazdów elektrycznych z 9,4% udziałem w rynku i 1.251 rejestracjami, co oznacza wzrost o 255% w porównaniu ze styczniem i lutym ubiegłego roku. Z 541 zarejestrowanymi egzemplarzami Citroën ë-C4 z Madrytu uzyskuje skumulowany udział w rynku na poziomie 5,1% i staje się samochodem elektrycznym „Made in Spain” o największej sprzedaży w Hiszpanii. Jeśli chodzi o Citroëna Ami, jest on liderem na rynku elektrycznych czterokołowców ze 174 rejestracjami w tym roku i 25,2-procentowym udziałem rynkowym. Te wyniki pozwalają mu zająć drugie miejsce w całym rynku czterokołowców (nie tylko elektrycznych) w Hiszpanii w miesiącu i w całym roku.
Bohaterami tego sukcesu na rynku elektrycznym są samochody użytkowe Citroën. Z gamą, na czele której stoi Citroën ë-Berlingo „Made in Spain” i która oferuje „zerową emisję” we wszystkich swoich modelach, Citroën zajmuje jak dotąd pierwsze miejsce na tym rynku w tym roku, z 716 rejestracjami. To 733% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Tym samym udział francuskiej marki w rynku wynosi 24,9%.
Między styczniem a marcem Citroën odnotował w Hiszpanii 15.815 rejestracji samochodów osobowych i pojazdów użytkowych na całym rynku (spalinowe, + hybrydy + elektryczne), o 36% więcej niż rok temu. W efekcie wykroił dla siebie 5,8% hiszpańskiego rynku.
Jeśli chodzi tylko o rynek pojazdów użytkowych, Citroën znajduje się na podium z 4.528 zarejestrowanymi egzemplarzami i penetracją na poziomie 13,2%, ze wzrostem o 58% w porównaniu z 2022 rokiem.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze