Nowa Dacia Sandero została zaprezentowana kilka dni temu. Na razie znamy wygląd zewnętrzny a jedno zdjęcie, które wyciekło do sieci, pokazywało kierownicę i deskę rozdzielczą we wczesnej wersji. Wiele osób zastanawia się, ile będzie kosztował ten samochód. Spróbujemy dzisiaj przyjrzeć się polityce cenowej Dacii.
Cena bazowa nowego modelu będzie z całą pewnością bardzo niska. Kiedy do sprzedaży trafił pierwszy Duster, wszyscy byli zdziwieni ceną podstawowej wersji. Wynosiła ona wtedy 39.900 zł. Gdy wchodziła druga generacja Dustera, cena została podwyższona – dzisiaj najtańszy Duster kosztuje 42.900 zł. Klienci wybierają jednak zwykle droższe wersje, kosztujące pomiędzy 53 a 60 tys.
W przypadku Dacii Sandero dzisiaj cena bazowa tego modelu wynosi 32.900 zł. W ciągu ostatnich lat ulegała ona stopniowemu podwyższaniu, bo w czasie premiery było to poniżej 30 tysięcy.
Ile więc może kosztować nowe Sandero, którego premiera się zbliża? To zupełnie nowy samochód, bazujący na platformie Clio V, z nowym wnętrzem i znacznie nowszymi technologiami na pokładzie. Jednak wersja bazowa nie powinna dużo podrożeć. Dacia ma bowiem pozostać samochodem budżetowym. Musi więc poruszać się w dolnym przedziale pomiędzy 30 a 40 tysięcy.
Dlatego spodziewamy się, że nowy model będzie kosztował w wersji podstawowej nie więcej niż 34.900 zł. Kolejne wersje mogłyby kosztować odpowiednio 38.900 zł, 41.900 zł (odpowiednik Laureate) aż do 52.800 zł za wersję Stepway. To oczywiście tylko spekulacje, jednak oparte na tym, co Dacia robiła wcześniej w swojej historii.
Dacia Sandero zostanie zaprezentowana w całości, prawdopodobnie z cenami we Francji, na przełomie września i października br. Grupa Renault bardzo mocno liczy na premierę tego nowego samochodu, bo ma on konkurować między innymi z takimi graczami jak Toyota Yaris, Skoda Fabia czy Kia Rio. Dacia zapowiadała, co postaramy się oczywiście zweryfikować w czasie jazd próbnych, że nowe Sandero będzie znacznie lepiej wyciszone i wygodniejsze od aktualnego modelu a przy tym nadal budżetowe.
Nie spodziewamy się oczywiście cudów – Dacia to marka tania, a więc oferująca tylko to, co konieczne. Bezkluczykowy dostęp czy kamery 360 będą dostępne w wyższych ale też znacznie droższych wersjach. Sandero ma być samochodem dla wszystkich, ale nie dla każdego – kto będzie szukał lepszych materiałów czy prestiżu musi wybrać inną markę.
Najnowsze komentarze