Renault Austral w wersji ze 160-konnym silnikiem hybrydowym trafił do naszej redakcji w połowie czerwca. Od tego czasu przejechaliśmy nim około 5 tysięcy kilometrów. Ile pali takie auto?
Renault Alpine w wersji Iconic Esprit Alpine z silnikiem mild hybrid 160 przejechał razem z nami pięć tysięcy kilometrów. Auto okazało się nie tylko komfortowe, ale też bardzo oszczędne. Spalanie na tak długim dystansie, mierzone przy dystrybutorze, być może nas nie zaskoczyło, ale okazało się stosunkowo niskie jak na masywnego SUVa. A w czasie naszego testu samochód jeździł po całej Polsce, poruszając się na trasach między Warszawą, Poznaniem, Gdańskiem, Bydgoszczą i Toruniem, były więc autostrady (połowa przebiegu), drogi szybkiego ruchu, drogi krajowe, podmiejskie i bardzo często także leśne – oraz liczne nadmorskie korki.
Wyposażenie testowanej wersji Renault Austral:
WYGLĄD
- obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym
- szyby przednie barwione i tylne przyciemniane
- pakiet stylistyczny nadwozia esprit Alpine
- felgi aluminiowe 20″ wzór Daytona
- relingi dachowe
MULTIMEDIA
- zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT
- ładowarka indukcyjna
- system multi-sense (3. generacji) z funkcją living lights
- funkcja łączności z usługami online na 5 lat
- 2 gniazda USB-C z przodu + 2 gniazda USB-C z tyłu
KOMFORT I WNĘTRZE
- podgrzewana tylna szyba
- nawiewy dla pasażerów z tyłu
- podgrzewana przednia szyba
- podgrzewana kierownica
- centralny zamek
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- podgrzewane fotele przednie
- szyby przednie sterowane elektrycznie
- szyby tylne sterowane elektrycznie
- system air quality (filtr PM 2.5, funkcja oczyszczania powietrza w kabinie)
- przednie zagłówki z regulacją portfelową
- kierownica pokryta skórą nappa, Alcantarą i przeszyciami esprit Alpine
- fotele przednie regulowane elektrycznie z pamięcią ustawień oraz funkcją masażu dla kierowcy
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- przesuwna tylna kanapa w układzie 1/3-2/3 z podłokietnikiem i regulowanym oparciem
- czarna tapicerka materiałowa łączona z Alcantarą i niebieskimi szwami
- elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
- pakiet stylistyczny wnętrza esprit Alpine
- oświetlenie podłoża logo Renault z lusterek bocznych
- tapicerka materiałowa
- osłony przeciwsłoneczne z oświetleniem LED
- wysoka konsola między przednimi fotelami z podłokietnikiem
- ozdobne listwy progowe
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- usterko wewnętrzne do obserwowania dzieci z tyłu
- elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne z pamięcią
- funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
- czujnik światła i deszczu
- oświetlenie wnętrza LED z włącznikiem dotykowym
- trzecie światło stopu
- tylne światła LED z efektem włókien 3D
- kierunkowskazy sekwencyjne
- światła do jazdy dziennej LED
- kierunkowskazy w lusterkach bocznych
PROWADZENIE POJAZDU
- system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
- kamera 3D 360 st.
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DAA)
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- system kontroli martwego pola (BSW)
- inteligentny aktywny regulator prędkości (i-ACC)
- system hill assist
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
- czujniki parkowania tył, przód, bok + Hands Free Parking
- system Eco Coaching (APO) – predykcyjne wskazówki do eco-drivingu
- system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR)
- system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)
- funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE)
- system active driver assist (ADA)
- tryb eco drive
- łopatki za kierownicą
- wskaźnik zmiany biegu (GSI)
- automatyczny elektromechaniczny hamulec postojowy
BEZPIECZEŃSTWO
- system kontroli ciśnienia w oponach (pośredni)
- czujnik niezapięcia pasów bezpieczeństwa
- poduszki powietrzne boczne, kurtynowe
- pasy bezpieczeństwa trzypunktowe
- 3 zagłówki dla pasażerów z tyłu
- mocowanie fotelika ISOFIX
- ABS, AFU
- połączenie alarmowe eCall
- pasy bezpieczeństwa z przodu z regulacją wysokości
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz centralna
- możliwość wyłączenia poduszki powietrznej pasażera
Jak wygląda spalanie w hybrydzie?
Dłuższy test i porównanie Australa do pewnego SUVa premium już niedługo, a dzisiaj skupiamy się na spalaniu. Test polegał na dynamicznej jeździe z wykorzystaniem możliwości zespołu napędowego, nie było tu miejsca na jazdę specjalnie ekonomiczną. Samochód jeździł z 1-3 osobami, bardzo często z bagażem w większości przy bardzo dobrej letniej pogodzie pomiędzy 20 a 30 stopni Celsjusza. Wynik? Średnia mierzona dystrybutorze to 7 litrów na 100 kilometrów. Zdecydowanie niższe spalanie notowaliśmy w mieście, gdzie dawało się wykorzystać wszystkie zalety hybrydy – tutaj podajemy wynik z całego testu, gdzie w trasie hybryda nie ma okazji pracować optymalnie.
Samochód okazał się cichy, komfortowy (mimo sporych 20″ kół) i bardzo przyjemny w prowadzeniu.
Najnowsze komentarze