Inżynier Mathieu Neuville to członek zespołu Peugeot Sport. Wcześniej pracował w koncernie Toyota. Opowiada o swojej pracy i zdradza tajemnice sportowej marki.
„Przed dołączeniem do Peugeot Sport pracowałem z Toyota Motorsport nad ich projektem LMP1, a przestałem, gdy rozpoczęli projekt Hypercar. Zacząłem od sektora aerodynamicznego, tunelu aerodynamicznego, a następnie przeniosłem się do aerodynamiki toru, aby zakończyć jako inżynier wydajności.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Celem inżyniera ds. osiągów jest dbanie o wszystkie techniczne aspekty osiągów samochodu, czyli ustawienia, narzędzia, których potrzebujemy na torze i rozwijanie niektórych z tych narzędzi. W krótszej perspektywie zadaniem jest również znalezienie osiągów, czyli elementów, które powinniśmy opracować w samochodzie, aby był szybszy. Podczas treningów lub wyścigów celem jest uruchomienie samochodu i upewnienie się, że aspekty niezawodności związane z naszym działem działają tak, jak powinny. Oceniamy wszystkie szczegóły, aby ulepszyć pojazd dzięki opiniom kierowców i naszej wiedzy na jego temat.
Zobacz: Aktualności o Peugeot. Codziennie
Inżynier wyścigowy ma bardziej globalne spojrzenie niż inżynier wydajności. Pomagają mu inżynierowie wydajności, a także mechanicy, inżynierowie systemowi, a nawet fizjoterapeuci! Inżynier wyścigowy nadzoruje wszystkie aspekty wydajności z pomocą wszystkich innych działów i członków zespołu. Jest to mniej techniczna praca, ponieważ istnieje ważna część zarządzania i organizacji, ale nadal jesteśmy inżynierami!
Zobacz: testy samochodów Peugeot. Opinie, pomiary, spalanie
Po dziesięciu latach pracy skupionej w 100% na aspekcie technicznym, zostałem zmotywowany przez ludzką stronę sportów motorowych, z dobrym zarządzaniem, upewniając się, że wszyscy dobrze ze sobą współpracują… jednocześnie mając oko na stronę techniczną.” – opowiada Mathieu Neuville.
źródło: Peugeot Sport
Najnowsze komentarze