Nowy Citroën C3 IV generacji będzie dostępny zarówno z silnikiem spalinowym, jak i elektrycznym. O ile wersje elektryczną mieliśmy już okazje poznać na stacjonarnej prezentacji w Polsce, to wersja spalinowa była do niedawna niedostępna. Teraz to się zmieniło. Jak więc wygląda i co oferuje? Jakie są plusy i minusy?
Citroën C3 w wersji spalinowej został zaprezentowany dziennikarzom i trzeba przyznać, że to może być bardzo ciekawa propozycja, która namiesza na rynku aut spalinowych.
Zobacz: Aktualności ze świata Citroëna
Citroën C3 ma więcej miejsca i jest bardziej komfortowy
Nowy Nowy Citroën C3 jest autem zupełnie innym niż poprzednik. O ile trzecia generacja czerpała inspirację ze świata SUV-ów, to C3 IV aż krzyczy do Ciebie, że jest crossoverem, prawie SUV-em. Mimo 4 metrów długości masywna budowa sprawia, iż wydaje się być większy niż w rzeczywistości a stojąc obok można to lepiej zrozumieć. Auto urosło, co przekłada się na ilość miejsca w środku, w szczególności poprawiono przestrzeń z tyłu. Ale do tego zaraz wrócimy, bo warto jeszcze wrócić uwagę na kilka szczegółów.
Zobacz: testy samochodów Citroën. Opinie, pomiary, wady i zalety. Spalanie
Citroën C3 i oszczędności, których prawie nie widać
Nowy Nowy Citroën C3 ma być samochodem tanim w produkcji, ale tego na pierwszy rzut oka nie widać. Wręcz przeciwnie, nowoczesny design sprawia wrażenie dużo droższego, niż jest. Dopiero bliższa analiza pokazuje pewnego rodzaju uproszczenia, na jakie zdecydował się producent. To choćby dół zderzaka, gdzie są duże płaskie powierzchnie plastikowe z akcentem kolorystycznym pośrodku. Widać tu oszczędności.
Oszczędności widać też w środku. Duże powierzchnie plastikowe na drzwiach są po prostu twarde. Złagodzono to jedynie materiałowymi wstawkami w drzwiach i na kokpicie pamiętajmy, że to najdroższa wersja. Większość tworzyw jest tutaj solidna i twarda, komfort to zawieszenie i miękkie fotele, znakomicie amortyzujące i zbudowane z fantastycznej pianki, która i zapewnia podparcie i otula lepiej niż niejeden domowy mebel. Jest też hamulec ręczny – w końcu wersja bazowa ma być jak najtańsza.
Najmniej tu chyba pasuje otoczenie lewarka manualnej skrzyni biegów, ten lakierowany na czarno plastik mógłby być jednak pokryty inaczej – choćby tapicerką albo chociaż jakimś miękkim materiałem, może delikatną pianką?
Citroën C3 czwartej generacji ma sporo zalet
Ale dość narzekania. Nowe C3 ma kilka istotnych zalet – jest przede wszystkim bardzo przestronne w środku. Zarówno z przodu, jak i z tyłu wysoka osoba mieści się bez problemu a co najważniejsze jest wygodnie. Jak na rozmiar i klasę samochodu warunki są tu wręcz królewskie i zaryzykuję twierdzenie, że nie było do tej pory tak wygodnego i przestronnego miejskiego auta – przynajmniej w klasie popularnej. Docenić trzeba też nowoczesną deskę rozdzielczą. Jak to u Citroëna, panuje tu minimalizm szczególnie jeśli chodzi o wskaźniki, ale nie razi – raczej dobrze dopełnia całości.
Nowy Citroën C3 IV – podsumowanie
Duży wygodny, komfortowy, oszczędny – czego chcieć więcej? Chyba tylko tego, żeby szybciej pojawił się w salonach właśnie w takiej wersji – z manualną skrzynią biegów, silnikiem benzynowym i hybrydą w bardzo dobrej cenie. Bo auto jest godne zainteresowania i powinno sprzedawać się bardzo dobrze.
Zobacz więcej informacji o nowym C3 na stronie producenta
Najnowsze komentarze