Eksperci z portalu DobryMechanik.pl sprawdzili koszty serwisu i napraw dla 30 najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce. Z analizy wizyt z ostatnich 12 miesięcy wynika, że najczęstszymi klientami warsztatów są posiadacze marek Opel, Ford, Renault, Audi oraz Skoda. Najwyższe koszty pojedynczej wizyty ponoszą kierowcy Alfy Romeo a najniższe marki Dacia.
Najpopularniejsze marki samochodów w… warsztatach
Z analizy ponad 18.000 wizyt zrealizowanych za pomocą portalu DobryMechanik.pl w blisko 800 warsztatach między 1.05.2022 a 30.04.2023 roku wynika, że najczęściej naprawianymi markami są kolejno: Opel, Ford, Renault, Audi oraz Skoda. Do mechaników najrzadziej zgłaszają się kierowcy jeżdżący samochodami Alfa Romeo, Dacia, Mini, Mitsubishi i Suzuki.
Zobacz także: Najstarsza używana Dacia Duster jest przez rynek wyceniana bardzo wysoko
Ile wynosi średni koszt serwisu?
Jednocześnie to właśnie portfel posiadacza Alfy Romeo lub Mini jest narażony na największe wydatki podczas jednej wizyty. Średni koszt odwiedzin u mechanika w przypadku Alfy Romeo to 810 zł (22,70% powyżej średniej), a Mini – 801 zł (21,26% powyżej średniej). Na trzecim miejscu znajduje się Audi ze średnim rachunkiem za wizytę na poziomie 773 zł (17,10% powyżej średniej). Czwarte miejsce przypadło Volvo, a na piątym uplasowała się marka Mitsubishi.
Dacia najbardziej przystępna
Najdrożej wypada Peugeot. Właściciel samochodu tej marki zostawia u mechanika średnio kwotę 682 zł a kolejne miejsce zajmują Renault i Citroën. Najbardziej przystępne są koszty serwisowania Dacii. Jest to średnio 538 zł.
“Na ostateczny koszt wizyty w warsztacie ma wpływ wiele czynników, ale największe znaczenie ma poziom skomplikowania usterki oraz złożoność budowy pojazdu, co wpływa bezpośrednio na to ile czasu mechanik musi poświęcić na naprawę. Istotny jest segment i wartość jaką reprezentuje dany samochód oraz dostępność i popularność części. Przy markach premium oczywiście należy spodziewać się wyższych cen. Ostateczny rachunek zależy od tego, czy jest możliwość zastosowania zamienników (OEM, OEQ) czy tylko oryginalnych części (OE). Może się zdarzyć tak, że tańszych zamienników zwyczajnie nie ma” – komentuje Tomasz Małecki, ekspert portalu DobryMechanik.pl.
Najnowsze komentarze