Dacia Duster zadebiutowała na rynku w 2010 roku. Najstarsze egzemplarze mają już więc trzynaście lat. Pomimo wieku auta te osiągają na rynku wtórnym bardzo wysokie ceny.
Najtańsza używana Dacia Duster z rocznika 2010, wystawiona w Polsce, kosztuje 24.900 zł – mowa o wersji bezwypadkowej, zarejestrowanej, w ogłoszeniu podano numer VIN. Za podobną kwotę można kupić Renault Espace, BMW 1 czy Opla Insignię z tego rocznika, chociaż przebiegi będą oczywiście wyższe.
Duster osiąga na rynku wtórnym bardzo wysokie ceny. 24.900 zł za wersję z silnikiem 1.5 dCi i przebiegiem 142.200 km jest kwotą i tak dość niską, bo pozostałe oferty tego modelu z rocznika 2010 wynoszą odpowiednio 28.800 zł (1.6 benzyna, przebieg 210.000 km) i 29.900 zł (1.5 dCi, przebieg 147.372 km). Skąd jednak takie kwoty za proste, żeby nie powiedzieć bardzo budżetowe auto? Mamy przecież do czynienia z pierwszą generacją z pierwszego rocznika, którą właściciele usprawniali i poprawiali pewne niedociągnięcia fabryki – ciekawe wątki na ten temat można znaleźć na przykład na forum Dacia Klub Polska.
Dacia Duster jest autem trwałym, niezawodnym o niskich kosztach eksploatacji. Powszechnie dostępnie są do niego tanie części, zarówno oryginały jak i zamienniki. Ma bardzo dobre właściwości terenowe, łatwo można ją kupić z napędem na cztery koła, bez problemu wjedzie tam, gdzie większość aut już się podda. Mimo prostego wnętrza nadwozie SUV może się podobać – i te wszystkie czynniki mogą mieć znaczenie dla wyceny, którą pokazuje rynek. Jakiś wpływ ma też zapewne wojna na Ukrainie, która zwiększyła zapotrzebowanie na auta terenowe, które są chętnie kupowane z Polski.
Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt – te pierwsze Dustery w maksymalnej opcji wyposażenia były sprzedawane za 53 tysiące zł – wartość na poziomie połowy lub więcej ceny zakupu po 13 latach jest bdb wynikiem, szczególnie biorąc pod uwagę że jest to Dacia, która przez jakiś czas nie była specjalnie ceniona na rynku.
Zobacz oferty sprzedaży najstarszych Dacii Duster.
Najnowsze komentarze