Władze argentyńskiej prowincji Cordoba z gubernatorem Juanem Schiarettim na czele odwiedziły zakład Valle Equipamientos Comerciales. Nie zajmowalibyśmy się tym, gdyby nie chodziło o francuskie samochody. Valle Equipamientos Comerciales to jeden z certyfikowanych partnerów Grupy PSA w Ameryce Południowej, który może poddawać auta francuskich marek konwersjom nadwozi. Firma właśnie wydała trzy karetki na bazie Citroëna Jumpera. Będą one wykorzystywane przez służby medyczne prowincji walki z pandemią koronawirusa.
Te trzy karetki bazujące na największym z dostawczych Citroënów powstały na autach w rozmiarze L2H2. Mają długość 3,70 metra, wysokość 1,93 metra i szerokość 1,87 metra. W wyposażeniu każdego z tych aut znalazły się m.in. wózek inwalidzki, aluminiowe rurki tlenowe, monitor defibrylatora ze wspornikiem, jednokanałowy elektrokardiograf, pulsoksymetr, zestaw szyn usztywniających, zestaw sześciu kołnierzy Philadelphia i szereg innych sprzętów medycznych.
W kwestiach motoryzacyjnych te trzy karetki napędzane są silnikami HDi o mocy 130 KM. Auta wyposażono w manualne skrzynie biegów. Samochody mają po dwie poduszki powietrzne w standardzie, ABS i ESP oraz wspomaganie ruszania pod górę (Hill Start Assist). Ponadto na pokładzie znajdują się m.in. radioodtwarzacz z portami USB, uniwersalnym i Bluetooth®, przesuwane drzwi boczne (z jednej strony), ogranicznik prędkości, tempomat, zamek centralny z obsługą dwóch sekcji (kabina bądź przedział medyczny), dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierownicy, komputer pokładowy, światła przeciwmgielne oraz tylne czujniki parkowania. Tylne drzwi otwierają się pod kątem do 270°, a bak mieści 125 litrów oleju napędowego.
Samochody objęte są 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. Okresy międzyprzeglądowe wyznaczono co 20.000 km.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze