Dlaczego Folz myśli o zamykaniu którejś z fabryk i którą ma na myśli? Przyczyny są natury ekonomicznej. Produkcja samochodu w fabryce na Zachodzie Europy jest droższa, ponieważ wyższe są przede wszystkim koszty pracy. Robotnik pracujący we Francji otrzymuje dwu-trzykrotnie wyższą pensję niż jego kolega np. w Czechach. Przy tym nie ma innych różnic, może poza mniejszą infrastrukturą transportową. Jednak decyzja o zamknięciu którejś z zachodnich fabryk nie jest łatwa. Silne związki zawodowe a przede wszystkim ogromne poczynione wcześniej inwestycje mogą okazać się wystarczającą przeszkodą aby pomysł na taką redukcję kosztów zablokować.
Jean-Martin Folz zaprzeczył również, jakoby grupa PSA planowała zakup Smarta od Daimler-Chrysler. „Mamy własne małe modele – choćby C1 i 107, a Smart, który okazał się kosztownym i mało dochodowym projektem, nie jest nam potrzebny do niczego. Nie planuję żadnych przejęć innych marek” powiedział prezes PSA.
Najnowsze komentarze