Dacia początkowo miała być oferowana na rynkach rozwijających się, zaś kraje Zachodniej Europy w ogóle nie były planowanymi rynkami zbytu. Zainteresowanie Loganem okazało się jednak tak duże, że na trudnym niemieckim rynku Dacia okazała się sporym przebojem, a we Francji święci wielkie triumfy. Co więcej – niedługo trafi też do Wielkiej Brytanii!
Tani, ale dość przyzwoicie wyposażony samochód, oferujący komfortowe zawieszenie i kosztujący już 7.000 euro okazał się świetnym sposobem na podbicie bogatych zachodnich rynków. Dacia wzbudza tam takie zainteresowanie, że w ślady koncernu Renault postanowiło pójść kilku innych producentów i obecnie pracują oni nad odpowiednikami Logana. To jednak francuski koncern był pierwszy i to on pokazał, że nawet w bogatych państwach są klienci, którzy nie szukają samochodu maksymalnie wyposażonego, a wystarczy im auto pakowne, przestronne, wygodne, jeśli tylko będzie tanie.
W Niemczech prognozy sprzedaży Logana na ten rok okazały się mocno niedoszacowane. Zaktualizowane plany mówią już bowiem o 15 tysiącach sztuk Dacii, jakie importer zamierza sprzedać do końca roku 2007. Co więcej – na rok przyszły plany są już odważniejsze i mówi się nawet o osiągnięciu pułapu 25 tysięcy tych aut! Kto wie, czy nie będzie ich jeszcze więcej, bo przecież wkrótce gamę uzupełni pięciodrzwiowy hatchback.
W Polsce nie da się mówić o takiej sprzedaży, ale Logan i tak radzi sobie całkiem nieźle. Byliśmy pierwszym medium w kraju, które od początku chwaliło Dacię. Nie oczekiwaliśmy od tego samochodu cudów i to się opłaciło – Logan urzekł nas swoją przestronnością, funkcjonalnością, komfortem zawieszenia i znakomitym silnikiem diesla. Swoje wrażenia opisaliśmy w teście. Po kilku miesiącach bardzo intensywnie przetestowaliśmy odmianę MCV – 7-osobową wersję kombi, którą wybraliśmy się do Genewy i na Lazurowe Wybrzeże. Oba Logany nas zachwyciły – za te pieniądze po prostu nie można oczekiwać nic więcej, a to, co się dostaje za niewygórowane kwoty, to naprawdę solidna dawka komfortu przemieszanego z przestrzenią i niezłymi silnikami.
W Polsce sprzedaje się średnio niemal 200 Loganów miesięcznie. Prawie połowa z tego, to wersje MCV, które są najtańszymi na rynku samochodami 7-osobowymi. Co ważne – dwa miejsca w ostatnim rzędzie siedzeń nie są dodatkowymi krzesełkami, tylko pełnoprawnymi fotelami, na których podróżuje się naprawdę wygodnie! Popularność Logana w naszym kraju niezbyt szybko, acz systematycznie rośnie. To dobrze, bo auto to ma naprawdę mnóstwo zalet. Wierzymy, że Polacy będą się przekonywać do tych aut coraz śmielej. A wiem, że są już firmy, które wersje MCV kupują dla swoich pracowników. Znakomity wybór!
KG
Najnowsze komentarze