Maserati prezentuje Project24. Projekt (określany nazwą kodową) limitowanej serii supersportowego samochodu – tylko 62 sztuki – mający na celu podniesienie nieograniczonych osiągów marki na nowy poziom adrenaliny na torze.
Prawdziwie ekstremalny samochód przeznaczony tylko na tor dziedziczy specyfikację Maserati MC20, wzbogacając ją o specyfikacje techniczne, które poszły jeszcze dalej: najnowocześniejszy silnik V6 Nettuno dodaje nowe turbosprężarki, aby podnieść jego moc do 740 KM, innowacyjne zawieszenie, węglowo-ceramiczny układ hamulcowy i opony dostrojone do wyścigów, a także elementy bezpieczeństwa zatwierdzone przez FIA.
W związku z obsesją marki na punkcie lekkości, docelowa masa nowego pojazdu Maserati będzie wynosić poniżej 1250 kg. Doskonałe połączenie mocy i lekkości skutkuje zadziwiającym pojazdem o stosunku mocy do masy wynoszącym około 1,69 kg/KM.
Zaprojektowany przez Centro Stile Maserati, Project24 ma zupełnie nowy wygląd. Tym razem projekt Maserati przesuwa granice do granic możliwości, uwalniając się od ograniczeń, jakie zwykle widzi się w samochodzie wyścigowym*. Rezultatem jest coś, czego nigdy wcześniej nie widziano, łącząc piękno z prawdziwie sportowymi możliwościami, aby stać się natychmiastowym klasycznym przedmiotem kolekcjonerskim.
Maserati Project24 jest emblematem ekskluzywności i będzie oferować unikalny zakres usług, w tym doświadczenia związane z torem i najnowocześniejsze wsparcie, wyłącznie dla właścicieli Project24.
* Samochód nie posiadający homologacji drogowej. Specjalnie przygotowany do użytku wyłącznie na torze.
Maserati Project24 – Specyfikacja i parametry techniczne
Samochód:
Dwumiejscowy samochód bez homologacji drogowej
Konstrukcja Maserati Centro Stile
Szerokość/wysokość (mm) 2020* x 1220*
Masa własna: mniej niż 1250 kg
Zgodność z wymogami bezpieczeństwa wyścigów FIA
Zbiornik paliwa FT3 120 L zgodny z przepisami FIA
Gaśnica zgodna z wymogami FIA
Klatka bezpieczeństwa homologowana przez FIA
Silnik
Silnik Maserati Nettuno
V6 90° twin turbo
3000 cm3
740 KM
Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark z kontrolą podwójnego spalania TJI
Sucha miska olejowa
Układ napędowy/przekładnia
2WD 6-biegowa sekwencyjna skrzynia wyścigowa z łopatkami do zmiany biegów
Sprzęgło wyścigowe i mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
Nadwozie
Całkowicie nowe nadwozie z włókna węglowego z elementami z włókien naturalnych
Imponująca aerodynamika
Wielokrotnie regulowane przednie i tylne skrzydło
Duża siła docisku
Przednie światła LED
Światło przeciwdeszczowe homologowane przez FIA
Przednie i boczne szyby z Lexanu
Podwozie
Nadwozie – ultra lekki centralny monokok z włókna węglowego
3/4 pokładowych podnośników pneumatycznych
Hamulce
Zaciski wyścigowe
Wentylowane hamulce wyścigowe Brembo CCMR
Chłodzenie hamulców na zamówienie
Obręcze
Kute na zamówienie 18-calowe felgi aluminiowe
Osprzęt systemu Centre Lock
Opony typu Slick
Zawieszenie
Dwuramienne z pół-wirtualną osią kierownicy
Regulowane amortyzatory wyścigowe
Regulowane przednie i tylne drążki stabilizujące
Wnętrze
Fotele wyścigowe (opcjonalnie fotel pasażera)
Regulowany, wyścigowy zestaw pedałów
Regulowana kolumna kierownicy
6-punktowy wyścigowy pas bezpieczeństwa
Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego
Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem
Wyświetlacz kamery cofania (opcja)
Zapis telemetrii (opcja)
Kamera samochodowa do nagrywania wideo (opcja)
Kreska i system zbierania danych
Wyświetlacz optymalizacji osiągów jezdnych (opcja)
Klimatyzacja
System monitorowania ciśnienia w oponach (opcjonalnie)
Regulowany wyścigowy ABS i kontrola trakcji
* Zastrzega się możliwość zmian w trakcie rozwoju pojazdu.
Najnowsze komentarze