OS1 rozgrywany był jeszcze wczoraj wieczorem. Ta przejeżdżana po ciemku próba o długości 3,87 km wytyczona była na torze kartingowym w Desenzano. Najszybszą załogą okazali się Giandomenico Basso/Mitia Dotta w Punto S2000. Drugie miejsce ze stratą 3,7 sekundy wywalczył Renato Travaglia w Peugeocie 207 S2000. Oesowe podium uzupełnił Andrea Dellavilla, również w Peugeocie.
207-ka jest zresztą bardzo licznie reprezentowana w Mille Miglia. Co więcej – załogi we francuskiej rajdówce radzą sobie bardzo dobrze, bo w pierwszej dziesiątce najlepszych załóg na OS1 aż osiem korzystało z samochodów z lwem na masce. Wśród nich była oczywiście polska załoga Michał Sołowow/Maciek Baran. Ze stratą 13,4 sekundy do najszybszego Basso Polacy sklasyfikowani zostali na dziewiątym miejscu.
Poranny, rozgrywany na wilgotnych nawierzchniach OS2 przyniósł mocny atak Peugeotów. Najszybszy na 14,3-kilometrowym Capovalle 1 był Tobia Cavallini, który o 1,3 sekundy wyprzedził załogę Di Benedetto/Michelet. Oesowe podium uzupełnił Renato Travaglia, a wszystkie te trzy włoskie załogi jechały Peugeotami 207 S2000.
Michał Sołowow uplasował się na dziewiątym miejscu odcinka, ale wskoczył na pozycję ósmą w generalce i był najszybszym kierowcą pochodzącym spoza Włoch.
OS3 (Tremosine 1 o długości 17,76 km) przyniósł drugie oesowe zwycięstwo Cavalliniemu. Do walki, po kapciu na drugim oesie, powrócił Giandomenico Basso, który dzięki drugiemu miejscu na próbie zepchnął Renato Travaglię, lidera po OS2, na trzecią pozycję. Travaglia bowiem na OS3 uzyskał trzeci czas.
Michał Sołowow popisał się siódmym czasem i na takąż pozycję awansował w generalce.
Tobia Cavallini wygrał również OS4 i powiększył przewagę nad Basso o kolejne 2,3 sekundy. Travaglia, czwarty na próbie, utrzymał trzecią pozycję w generalce. Michał Sołowow mimo dziewiątego czasu nie stracił swojego siódmego miejsca w klasyfikacji generalnej.
Druga pętla rozpoczęła się od Capovalle 2, który w tabeli oznaczał OS5. Najszybszym kierowcą okazał się Giandomenico Basso w Punto, który na skutek przeszło 9-sekundowej straty Cavalliniego wskoczył na pozycję lidera klasyfikacji generalnej. Renato Travaglia sklasyfikowany z drugim czasem również skorzystał z gorszej jazdy Cavalliniego i awansował na drugie miejsce w generalce.
Michał Sołowow, dopiero jedenasty na tej próbie, wciąż trzymał się na siódmym miejscu generalki.
Niestety OS6, czyli powtórny przejazd przez Tremosine, pozbawił polską załogę siódmej pozycji. Na skutek przebicia opony Michał z Maćkiem stracili ponad 57 sekund do najszybszego na próbie Travaglii i musieli zadowolić się szesnastym wynikiem próby. Na szczęście kosztowało ich to tylko jedno oczko w generalce.
Na szczycie tabeli wyników po tym odcinku widniało nazwisko Travaglia. Basso, wolniejszy na tej próbie o 12,5 sekundy, spadł na drugie miejsce. Prowizoryczne podium uzupełniał w tym momencie Marco Signor, podobnie jak Basso korzystający z Fiata :-( Najwyraźniej chłopakom w Punto dobrze się jechało w ulewnym deszczu. Za to Peugeoty się trochę zdziesiątkowały – Cavallini, podobnie, jak Sołowow, złapał kapcia, a Luca Betti stracił przeszło 1,5 minuty na skutek awarii dyferencjału.
Kończący dzisiejszy etap OS7, to powtórny przejazd przez 11,3-kilometrowy Conventino. Tę próbę znowu wygrał Basso, ale drugi na mecie Travaglia stracił do niego tylko 5,6 sekundy i nie oddał prowadzenia w rajdzie. Signor popisał się trzecim czasem odcinka i takie też miejsce zajmował w generalce. Tak więc na podium po I etapie mamy tylko jednego Peugeota, ale…
Michał Sołowow, dwunasty na ostatniej próbie dnia, nie zdołał obronić ósmej pozycji, którą wydarł mu Corrado Fontana.
Pewnie ciekawi jesteście, jak wygląda sytuacja po pierwszym etapie. Oto nieoficjalna klasyfikacja generalna (czołówka grupy N/4) na chwilę obecną:
1. Travaglia/Granai, Peugeot 207 S2000, 1:03:57,9
2. Basso/Dotta, Fiat Grande Punto S2000, +0:00:01,8
3. Signor/Barone, Fiat Grande Punto S2000, +0:00:35,9
4. Michelini/Perna, Peugeot 207 S2000, +0:00:40,3
5. Cavallini/Farnocchia, Peugeot 207 S2000, +0:00:44,8
6. Perico/Carrara, Peugeot 207 S2000, +0:00:48,2
7. Antonelli/Botticini, Peugeot 207 S2000, +0:01:22,4
8. Fontana/Cassina, Peugeot 207 S2000, +0:01:55,9
9. Sołowow/Baran, Peugeot 207 S2000, +0:01:59,3
10. Manzini/Lucchi, Peugeot 207 S2000, +0:02:17,3
11. Di Benedetto/Michelet, Peugeot 207 S2000, +0:02:28,5
12. Iliev/Yanakiev, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:02:56,6
Mamy nadzieję, że podczas jutrzejszego, drugiego i zarazem ostatniego etapu, Michał Sołowow odzyska ósmą pozycję. Czy będzie w stanie powalczyć o wyższe lokaty? Wszystko może się zdarzyć. Okaże się jutro – na pewno wieczorem opiszemy Wam, jak przebiegała rywalizacja podczas sześciu sobotnich odcinków specjalnych Rajdu Mille Miglia.
KG
Najnowsze komentarze