Aby wspierać wzrost marki w zakresie sprzedaży ekskluzywnych i designerskich modeli gamy DS, Citroën wdrożył rozwiązanie mające wyróżnić klientów decydujących się na zakup tych samochodów. Stworzono po prostu centra obsługi DS w trzech postaciach:
– Strefa DS – obszar w tradycyjnej sieci dealerskiej Citroëna wyznaczony na powierzchni od 25 do 75 m²; historycznie był to pierwszy rodzaj wyróżnienia klientów decydujących się na samochody tej gamy;
– Salon DS – kompletna część większego salonu Citroëna o powierzchni minimum 125 m² z wyraźną wizualizacją zgodną z zaleceniami marki zawierający takie elementy, jak recepcja klientów, biurka sprzedaży, logo, odpowiednie ściany, podłoga, sufit, butik DS. Tego typu obiekty są już gotowe m.in. w Hiszpanii, Holandii, czy Tunezji; pierwsze takie obiekty działają też we Francji (m.in. w Castres, Dole i Montbéliard), a kolejne się budują;
– DS Store – punkt sprzedaży o powierzchni minimum 250 m² dedykowany wyłącznie sprzedaży gamy DS; takie obiekty funkcjonują już w Hong Kongu, Chengdu oraz Tel Avivie.
Citroën ma jednak jeszcze jeden pomysł. Już samodzielnie, nie we współpracy z dealerami, ma zamiar otworzyć flagowe punkty sprzedaży nazwie DS World w największych stolicach świata. Ideą takiego rozwiązania, związanego też z największymi nakładami finansowymi, dlatego marka planuje wziąć to na siebie, jest zapewnienie klientom przeżycia unikatowych doświadczeń związanych z zakupem samochodów klasy premium w obiektach wykończonych naprawdę high-endowo.
zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze