Dacia Duster to niekwestionowany lider wśród SUV-ów na europejskim rynku motoryzacyjnym. W szczególności we Włoszech i w całej Europie, Duster jest najczęściej wybieranym SUV-em przez klientów prywatnych. To świadczy o ogromnej popularności i zaufaniu, jakim darzą go konsumenci. Trzecia generacja tego modelu niesie za sobą spore oczekiwania, zwłaszcza że Duster jest postrzegany jako samochód przystępny cenowo, idealny dla rodzin i osób dbających o budżet domowy – czytamy we włoskich mediach.
Nowa Dacia Duster z hybrydowymi jednostkami napędowymi oferuje zupełnie nowe doświadczenie za kierownicą. Silnik 1.2 mild-hybrid o mocy 130 KM charakteryzuje się płynną i dynamiczną jazdą. Już od niskich obrotów silnik ten zapewnia wystarczającą moc, co przekłada się na sprawne ruszanie z miejsca i wyprzedzanie bez odczuwalnych wibracji. Dodatkowo, poprawiona izolacja akustyczna wnętrza sprawia, że hałas zewnętrzny jest skutecznie redukowany, co zwiększa komfort podczas jazdy autostradowej. Przy prędkościach powyżej 100 km/h szum jest obecny ale mniej dokuczliwy niż w poprzednich generacjach.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Układ kierowniczy nowej Duster został zoptymalizowany, oferując teraz większą precyzję i lepsze wyczucie drogi. Jest to szczególnie odczuwalne podczas manewrowania w mieście oraz przy większych prędkościach na autostradzie. Zawieszenie samochodu jest skonfigurowane tak, aby zapewniało komfortową jazdę, jednocześnie minimalizując przechyły nadwozia, co sprawia, że nawet na krętych drogach Duster zachowuje stabilność. Ze względu na większą sztywność zaskoczone jednak mogą być osoby, które przyzwyczaiły się do zachowań pierwszej generacji tego SUVa – tam było raczej miękko.
Zobacz: testy samochodów Dacia. Opinie, spalanie, wady i zalety
Nowy Duster pokazuje swoje prawdziwe oblicze i możliwości podczas jazdy w terenie. Dzięki napędowi na cztery koła, wysokiemu prześwitowi (217 mm) oraz kątom natarcia (31 stopni), zejścia (36 stopni) i rampowym (24 stopnie), samochód radzi sobie z trudnym terenem i stromymi podjazdami. Elektroniczny system zarządzania trakcją oraz asystent zjazdu ze wzniesienia dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem w wymagających warunkach – chociaż miłośnicy prawdziwej mechanicznej przygody i diesla mogą czuć się nieco zawiedzeni, tutaj napęd na cztery koła jest dostępny tylko z miękką hybrydą.
Wersja full-hybrid z 1.6-litrowym silnikiem i mocą 140 KM działa płynnie, a różnice między poszczególnymi biegami są zauważalne tylko przy bardziej dynamicznej jeździe, jak podczas szybkiego wyprzedzania lub jazdy pod górę. W trybie Eco hybryda zapewnia oszczędność paliwa i niezły komfort jazdy, co czyni ją dobrym wyborem na codzienne dojazdy w mieście a i dłuższe trasy nie będą problemem.
źródło: Il Messagero
Najnowsze komentarze