Nowa Dacia Sandero trafiła w ręce pierwszych hiszpańskich dziennikarzy, którzy mieli m.in okazję testować wersję z fabryczną instalacją gazową i silnikiem o mocy 100 KM. Co napisali o nowym samochodzie? Do notatnika testujących trafiły takie sformułowania jak „wysoki komfort jazdy, ładne wnętrze”.
Do tej pory Dacia Sandero była samochodem funkcjonalnym i praktycznym, z akceptowalnym wnętrzem, ale brakowało elementów, które by ją wyróżniały. Nie przeszkadzało to w dobrych wynikach sprzedaży w Europie, segment samochodów budżetowych nie zna w zasadzie konkurencji – piszą dziennikarze.
Nowa Dacia Sandero i Dacia Sandero Stepway znajdują się jednak w z zupełnie innym miejscu. Projekt nadwozia jest dopracowany, bardzo nowoczesny, podobnie jak wnętrze. Kupuje się je oczami. Nowy wizerunek jest nieco bardziej agresywny, pojawiła się nutka elegancji.
Prostota i funkcjonalność pozostała mocną stroną Dacii. W menu nie ma nic skomplikowanego, wszystko uproszczone i łatwe w obsłudze. Dla miłośników gadżetów jest opcja sterowania funkcjami samochodu z własnego smartfona. Proste, skuteczne i cieszy. Sterowanie temperaturą ma z kolei przyciski fizyczne – w czasie gdy wiele samochodów już takiej opcji nie posiada. Jazda jest bardzo komfortowa, ale brakuje dobrego trzymania bocznego i podparcia dla ud. Nie ma też regulacji odcinka lędźwiowego. Jednak wnętrze samochodu pozostaje miłym, przyjemnym miejsce – nie jest tak surowe, jak poprzednik.
W testowanym samochodzie znalazł się trzycylindrowy turbodoładowany silnik 1.0 zasilany benzyną i LPG. Ma 100 KM a fabryczna instalacja pozwala bezproblemowo przełączać się między jednym a drugim rodzajem paliwa. Producent chwali się, że łącznie można przejechać 1300 km bez zatrzymywania się (o ile ktoś chciałby tyle jechać…).
Zawieszenie Sandero Stpeway ma 174 mm prześwitu, czyli o 41 mm więcej niż zwykłe Sandero. Mimo podwyższenia jazda jest stabilna, bez pochylania się na zakrętach. Zawieszenie jest przy tym przyjemnie sprężyste, ani twarde, ani zbyt miękkie. Elektryczne wspomaganie pracuje lekko i przyjemnie. Ułatwia poruszanie się i manewrowanie w mieście.
Nowa Dacia Sandero może się podobać. Jest to z pewnością opcja, którą należy wziąć pod uwagę, jeśli szuka się samochodu, który oferuje dokładnie to, co obiecuje.
Plusy:
Niska cena, niezły design, bardzo niskie koszty jazdy, duża autonomia.
Minusy:
Brak podparcia dla ud na przednich fotelach, słabe wyciszenie przy wyższych prędkościach, mały silnik.
źródło: Autobild.es
Najnowsze komentarze