Już w czerwcu będzie można składać zamówienia na Renault Talismana Grandtour po liftingu na szwajcarskim rynku. Dostawy samochodów rozpoczną się we wrześniu. Ile trzeba przyszykować na ten samochód w kraju zegarków i czekolady?
Renault Talismana Grandtour po liftingu można będzie zamawiać w Szwajcarii już w przyszłym miesiącu. Samochód wykończono wyższej jakości materiałami, zadbano też o bardziej wyrazisty design, a na wyposażeniu znalazło się matrycowe oświetlenie LED-owe. Jest oczywiście system Easy Link z dotykowym ekranem o przekątnej 9,3” oraz wyświetlacz wskaźników przed kierowcą z o przekątnej 10,2”. Kierowca może też liczyć na wspomaganie ze strony systemu Easy Drive ze wsparciem jazdy trasami szybkiego ruchu i asystentem pasa ruchu. Dostępny będzie też system jazdy autonomicznej poziomu drugiego.
Zobacz test Talismana Blue dCi 150 sprzed pół roku
Pod maską Renault Talismana Grandtour po liftingu znajdą się silniki TCe 160 FAP z przekładnią EDC oraz Blue dCi 200 EDC. W Szwajcarii Talisman Grandtour po liftingu dostępny będzie w trzech wersjach wyposażeniowych: Zen, Intens oraz Initiale Paris. Ceny startują z poziomu 36.900 CHF.
Czy łatwo będzie odróżnić Renault Talismana Grandtour po liftingu od dotychczasowej wersji? Cóż – zmiany nie są wielkie. Dotknęły przedniej i tylnej części samochodu, ale to raczej delikatny lifting. Pojawi się też – wzorem Kadjara – antena w kształcie modnej płetwy rekina. Więcej zmian będzie można dostrzec we wnętrzu, zwłaszcza wersji Initiale Pris. To przede wszystkim jeszcze lepsze materiały wykończeniowe, które przesuwają Talismana w stronę bardziej prestiżowych modeli.
WYPOSAŻENIE
W wyposażeniu Renault Talismana Grandtour po liftingu znajdą się także odświeżone systemy wspomagające jazdę i uprzyjemniające korzystanie z samochodu. To m.in. asystent jazdy trasami szybkiego ruchu z aktywnym utrzymaniem pasa ruchu oraz aktywny tempomat pozwalający na zatrzymanie samochodu i automatyczne jego ruszenie, jeśli od chwili stopu nie minęło więcej, niż 3 sekundy. Po tym czasie trzeba już auto zachęcić do ruszenia naciskając pedał gazu.
Dla Renault Talismana Grandtour po liftingu wciąż nie ma konkurenta w klasie, który oferowałby system czterech skrętnych kół 4Control. Zapewnia bezpieczne pokonywanie zakrętów na szybko pokonywanych trasach, a także niesamowitą zwrotność w ruchu miejskim. System działa całkowicie automatycznie.
SILNIKI
W gamie Renault Talismana Grandtour po liftingu znajdą się zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Te pierwsze wyposażone są w filtry cząstek stałych, drugie wykorzystują selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z użyciem dodatku AdBlue®. Benzyniaki oferują moc od 160 KM do 225 KM. W gamie silników diesla pozostają jednostki 1.7 Blue dCi o mocach 120 KM i 150 KM. Klientów z pewnością zainteresuje jednostka 2.0 dCi o mocy 160 KM lub 200 KM, zawsze łączony z dwusprzęgłową przekładnią EDC.
Jak przedstawiają się ceny Renault Talismana Grandtour po liftingu w Szwajcarii? Za bazową, acz już dobrze wyposażoną wersję Zen zapłacić trzeba co najmniej 36.900 CHF (Talisman Grandtour TCe 160). Odmiana Intens dostępna będzie od 39.900 CHF. Na Renault Talismana Grandtour po liftingu w topowej wersji Initiale Paris trzeba będzie wydać minimum 47.900 CHF. Wpływ na ceny będą miały jednak promocje, jakie Renault aktualnie oferuje w Szwajcarii. To tak zwany bonus powitalny. Realnie więc ceny Renault Talismana Grandtour po liftingu będą niższe.
W Polsce wciąż można kupić dotychczasową odmianę tego samochodu. Szczegółów szukajcie tutaj.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze