Od 25 września do 2 października Renault Trucks będzie demonstrował dwa kluczowe dla koncernu prototypy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Hanowerze. Jeden z nich będzie promował wygodę kierowcy a drugi oszczędność paliwa – koncepcję obecną (rozwiązanie Optifuel) oraz koncepcję jutra – innowacyjne technologie wpływające na zmniejszenie zużycia paliwa.
Renault Trucks stawia kierowcę w centrum zainteresowania podczas projektowania nowych samochodów. Nowe Renault Magnum z jego nową kabiną – bardziej przestronną i ergonomiczną, jest tego najlepszym przykładem. Obok tej flagowej ciężarówki, całą gama pojazdów użytkowych Renault została odświeżona. Renault skupia się na zapewnieniu jak największego komfortu jazdy w kabinie typu Premium Lander oraz Master. Wygodę codziennej obsługi kabiny typu Midlum polepszy z pewnością zautomatyzowana skrzynia biegów.
Drugim najważniejszym celem w rozwoju oddziału Renault zajmującego się produkcją ciężarówek jest zaprezentowanie innowacyjnych rozwiązań, które mają pomóc użytkownikom zredukować zużycie paliwa podczas długiego okresu użytkowania pojazdów. I tak, Renault zaprezentuje technologie już stosowane, takie jak cały wachlarz rozwiązań Optifuel:
– Technologię Optifuel, która dopasowuje odpowiednie przełożenie skrzyni biegów do ekonomicznego stylu jazdy
– Optifuel Infomax – narzędzie do monitorowania i przeprowadzania specjalnych analiz zużycia paliwa i samego pojazdu, które pozwala zmniejszyć koszty użytkowania ciężarówek nawet o 10%
– System szkoleń Optifuel, który uczy kierowców ekonomicznego stylu jazdy.
W Hanowerze Renault zaprezentuje także rozwiązania, które zostaną wdrożone dopiero w przyszłości. Po raz pierwszy na międzynarodowej imprezie zostanie pokazana hybrydowa, średniej wielkości ciężarówka przeznaczona do pracy przy dystrybucji towarów, szczególnie przydatna na terenach miejskich..
Hanowerski salon będzie także dla Renault okazją do zaprezentowania projektu Renault Trucks Adventure, który będzie realizowany w 2009 roku. Po programie Jedwabna Droga z 2005 roku, Renault po raz kolejny wyśle w daleką podróż swoich najlepszych ludzi aby podczas tej wyprawy mogli poznać inne kultury, a także przetestować w ciężkich warunkach „bojowych” możliwości ich pojazdów – sześciu modeli Kerax oraz Sherpa. Zawodnicy będą mieli za zadanie przejechać w ekstremalnych warunkach z północy na południe.
Prezentowane pojazdy:
Ciągniki Siodłowe:
Renault Magnum 500.19
Renault Magnum 460.26
Renault Premium Long Distance 450.19
Renault Premium Long Distance 450.19 Tanker
Większe pojazdy dystrybucyjne:
Renault Premium Distribution 450.19 Double Car Carrier
Renault Midlum 220.12
Premium Distribution Hybrys Tech Customer field test
Podwozia do zabudowy:
Renault Premium Lander 450.32 Optidriver +
Renault Kerax 500.26 Tipper
Pojazdy dostawcze:
Renault Master 120.35 Van
Renault Maxity 130.45/6 Flatbed
Renault Mascott 150.65 Tipper
Ciężarówki wyścigowe:
Renault Premium Racing Team
Pojazdy użyte do projektu Renault Trucks Adventure:
Renault Sherpa 2
Ciężarówki Renault na Salonie w Hanowerze:
Hala nr 17
Od 25 września do 2 października
Dni prasowe: od 23 do 24 września
Konferencja prasowa: 24 września, od 14.00 do 14.30
tłumaczenie informacji prasowej Renault Trucks
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze