Wiadomości

Nie, wcale nie byłem najwolniejszy, czyli jaki zasięg ma elektryczne Renault Kangoo na autostradzie?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-21
Wiadomości

Promocja w Peugeot. Jesienny bilnas auta za 129 zł, zniżka na części 20%

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Stellantis jest liderem sprzedaży w pełni elektrycznych dostawczych samochodów w segmentach C-Van oraz D-Van na polskim rynku

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Dacia nie przejmuje się hejtem i sprzedaje w Polsce świetnie. Felieton

autor Tomasz Nowicki
2023-09-19
Wiadomości

Dacia Up&Go wybrana przez ponad 100.000 klientów! Rekordowe zamówienia

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Stellantis ma nowego dyrektora zarządzającego obszarzem Bliski Wschód i Afryka

autor Tomasz Nowicki
2023-09-22
Wiadomości

Renault 5 z zupełnie nowym kokpitem! Znamy szczegóły

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Peugeot 508 II kontra Volkswagen Arteon. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2023

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-02-23
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
604 18
A A
33

MOTOR w tym tygodniu porównał Peugeota 508 z Volkswagenem Arteonem, co zapowiada już na okładce aktualnego numeru. Pokazauje na niej także Citroëna C5 II generacji oraz Peugeota 407 SW.

 

MOTOR nr 08 (3635) z 20.II.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C5, 308, 407, 508, Clio, Laguna, Zoe, Astra

 

Na stronie 8. MOTOR zamieścił krótką notatkę o tym, że trwają testy nowego Citroëna C3 Aircross. Ma się on pojawić oficjalnie w 2024 roku.

Kolejna strona przynosi m.in. tabelkę z liczbami rejestracji dziesięciu najpopularniejszych w Polsce marek w styczniu 2023 roku. Na miejscu siódmym uplasowała się Dacia, a dziesiątkę zamyka Renault. My podaliśmy Wam więcej szczegółów na temat marek skupionych w Grupie Renault oraz w koncernie Stellantis już trzy tygodnie temu.

Wspomniane na wstępie porównanie Peugeota 508 z Volkswagenem Arteonem znajdziecie na stronach 14-18. MOTOR wziął pod lupę wersje z napędami hybrydowymi o mocy rzędu 220 KM. W Volkswagenie jest to 218 KM, w Peugeocie 225 KM. Czy francuskie auto mogło wygrać? Obstawiam, że nie. Zerknijmy więc od razu do punktacji na końcu artykułu. 508-ka uzbierała 212 punktów. Volkswagenowi przyznano ich 219. Co się na to wszystko złożyło?

To między innymi wymiary wnętrza. Ale wszystkim tym, którzy krytykują za to Peugeota 508 II spieszę donieść, że różnice – poza jednym wymiarem – są minimalne, z reguły jednocentymetrowe. Jedynie odległość między tylną częścią oparcia foteli, a przednią częścią oparcia kanapy jest w Arteonie wyraźnie większa. Nawet nad głowami zmierzono tylko 1 cm różnicy! Ale też Arteon jest o 21 cm dłuższy od Peugeota i ma o 5 cm większy rozstaw osi.

Czytając to porównanie od początku czułem, że MOTOR zrobi wszystko, żeby Peugeot przegrał. Ba, zrobi wszystko, żeby jak najlepiej zaprezentować Arteona. Przykład? Odniesienie sprzedaży tego modelu do Passata sformułowane w taki sposób: Arteon (…) początkowo sprzedawał się dużo gorzej – w Europie jego wynik odpowiadał kilku-kilkunastu procentom sprzedaży Passata. Ostatnio wyraźnie go jednak dogania i teraz na jednego sprzedanego Arteona przypadają już tylko 3 Passaty. Nie neguję, że tak jest, ale niewiele to mói o sprzedaży, a jedynie o proporcjach. Passat, jak wszystkie sedany segmentu D, traci popularność, nawet bardzo dynamicznie, do tego stopnia, że przestanie być oferowany. Zmiana proporcji nie musi więc wcale oznaczać, że Arteon sprzedaje się coraz lepiej. Czy po zakończeniu produkcji Passata sedan MOTOR napisze, że Arteon zawojował rynek, eliminując z niego Passata?

Naturalnie obsługa Passata okazuje się wygodniejsza, lepsza, ekrany czytelniejsze i w ogóle jest super-hiper. W Peugeocie też jest nieźle, ale Volkswagen jest – jak zwykle w motogazetkach – lepszy. Za to kiedy poruszacie się po krętych drogach, to Peugeot lepiej się prowadzi. I jego układ kierowniczy jest lepszy!

 

Peugeot ma więcej mocy nie tylko systemowej, ale i z samego benzyniaka, jest też samochodem lżejszym, a do tego oferuje o 10% większą ładowność. Ma również większy bagażnik. Francuski silnik generuje nie tylko więcej mocy, ale i wyraźnie więcej momentu obrotowego (na benzynie) – aż 300 Nm przy 250 Nm Volkswagena. Zadziwiające, że Arteon swoje maksimum osiąga już przy 1.550 obr./min., zaś Peugeot dopiero przy 3.000. Aż mi się nie chce wierzyć. Volkswagen nie podaje też systemowego maksymalnego momentu obrotowego…

Ośmiobiegowy automat zamontowany w Peugeocie pracuje podobno mniej kulturalnie, niż 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia Volkswagena. Ciekawe, jak wypadają koszty serwisu obu przekładni…

Do Peugeota – za dopłatą, ale jednak – można zamówić ładowarkę o większej mocy, co pozwoli dwukrotnie szybciej uzupełnić prąd w akumulatorach. To znaczy, że jeżdżący Volkswagenami realnie mogą nas bardziej truć spalinami. No ale ta marka już parę lat temu pokazała, że niespecjalnie się tym przejmuje…

508-ka okazuje się też autem nieco dynamiczniejszym (dane testowe) i odrobinę skuteczniej hamuje, jest też lepiej wyciszona od niemieckiego rywala. W zakresie bezpieczeństwa i wyposażenia Peugeot również jest lepszy. Bazowa cena porównywalnej wersji też jest niższa w przypadku Peugeota, acz nieznacznie. Cóż z tego, skoro ostatecznie przegrał to starcie.

Peugeota 308 I generacji można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 27.

Szkołę Bezpiecznej Jazdy Renault wspomniano, przy okazji pokazując model Arkana, na stronie 30. Warto się tam wybrać na kurs doskonalący technikę jazdy.

Zdjęcie peugeotowskiego i-Cockpitu na pewno dostrzeżecie na stronie 33.

Jeśli podoba Wam się Jeep Compass II generacji i rozważacie jego zakup na rynku wtórnym, to MOTOR próbuje podpowiedzieć, czy warto. Na stronie 34. Dokonano oceny samochodu i kosztów jego eksploatacji. Auto wypadło całkiem dobrze.

Na kolejnej stronie MOTOR analizuje liczbę ofert aut hybrydowych i elektrycznych na polskim rynku wtórnym. Wśród tych drugich peym wiedzie Nissan Leaf, na trzecim miejscu znajduje się Renault Zoe, dość łatwo można też kupić elektrycznego Fiata 500.

Z kolei na stronach 36-41 MOTOR sprawdza, jak atrakcyjne mogą być samochody 15-letnie. W stawce, podzielonej na trzy segmenty, nie brakuje samochodów francuskich. Dobrą propozycją może być na przykład Renault Clio III, czy Fiat Grande Punto. Jeśli ktoś potrzebuje autka większego, to kompaktowy Fiat Bravo II, czy Opel Astra H mogą stanowić dla niego sensowny wybór – będą stosunkowo tanie, a solidne i wygodne. W segmencie D MOTOR poleca Citroëna C5 II generacji, Opla Vectrę C, Peugeota 407, czy Renault Lagunę III – te modele powinny być nieco tańsze od np. uwielbianego w Polsce Passata.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nissan Concept 20-23

Nowy Nissan Concept 20-23: kiedy projektanci dostają wolną rękę

2023-09-25

Salon Citroëna w Warszawie uwieczniony w przedwojennej polskiej komedii

2023-09-25

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

2023-09-25

Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023

2023-09-25
Tagi: 308407500508AstraC3 AircrossC5CitroenClioDaciaelektryczne Renaultelektryczny Fiatelektryczny NissanFiatLagunaLeafMOTORNissanOpelPeugeotRenaultużywaneZoe
Udostepnij213Tweet133Udostepnij37
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

33 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    2306 udostępnienia
    Udostepnij 922 Tweet 577
  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    8419 udostępnienia
    Udostepnij 3368 Tweet 2105
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    2368 udostępnienia
    Udostepnij 947 Tweet 592
  • Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

    1044 udostępnienia
    Udostepnij 418 Tweet 261

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM – duży samochód dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-06-25
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM – sportowy samochód francuski w najlepszym stylu, produkowany w… Austrii. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-08-29
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 SW GT 2.2 HDi 204 KM – dzieło absolutnie doskonałe. Dynamiczne i oszczędne kombi. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-06-15
Citroen - testy i opinie

Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 136 KM 2007 – wygodny rodzinny samochód z oszczędnym dieslem i automatem MCP. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-15
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM 2008 – okiem Czytelnika. Niedrogi samochód do miasta. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-11-12

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

Zobacz też

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

Mapa stanu dróg w Polsce z 1928 roku: złe, średnie i dobre!

Wyniki konkursu „Car of The Year’2009”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
33
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.