Nowy Boxer dostępny jest w czterech długościach nadwozia – od podstawowej wynoszącej 496 cm do najdłuższej sięgającej aż 636 cm. W związku z tym długość przestrzeni ładunkowej także może być różna – od 267 cm do 407 cm! Także wysokość Boxera może się zmieniać – dostępne są wersje o jednej z trzech wysokości – od 225 cm (166 cm wysokości skrzyni ładunkowej) do aż 276 cm (217 cm wysokości wnętrza).
Tak duża gama możliwych do wyboru gabarytów umożliwia dobór wersji o odpowiedniej kubaturze przestrzeni ładunkowej. Możecie wybierać spośród samochodów mieszczących od 8 do 17 metrów sześciennych towarów!
Dopuszczalna masa całkowita nowego Boxera może się wahać w zakresie od trzech do czterech ton. Teraz, to naprawdę duże auto. Duże i funkcjonalne…
Funkcjonalność objawia się m.in. możliwością wyboru wysokości tylnych drzwi – mogą mieć od 152 cm do 203 cm. Drzwi owe mogą się otwierać (w standardzie) do 90° i 180°. Jeśli to dla Was za mało, to możecie zamówić opcjonalne otwieranie tylnych drzwi w zakresie do 270°.
Boczne, przesuwane drzwi dostępne są w jednym z trzech wymiarów – w zależności od długości auta. Co więcej – nad nimi (ale i nad tylnymi) umieszczone jest wewnętrzne oświetlenie, więc nigdy nie będzie prowadzić załadunku, czy rozładunku po ciemku!
W przestrzeni ładunkowej umieszczono gniazdo zasilania (12V), do którego można podłączyć urządzenia zasilane takim napięciem. Może się to okazać przydatnym rozwiązaniem.
W podłodze odnajdziecie do 10 zaczepów umożliwiających mocowanie przewożonego towaru. Aby towar ów pakowało się do Boxera bezpiecznie – stopień wbudowany w tylny zderzak ma antypoślizgową powierzchnię.
Co ważne – Boxer dysponuje niskim progiem załadunku umieszczonym na poziomie 53,5-56,5 cm. Co jeszcze ciekawsze – wkrótce dostępna będzie wersja z opcjonalnym tylnym zawieszeniem hydraulicznym, które umożliwi obniżenie progu załadunku do 43 cm! Oczywiście ten rodzaj zawieszenia umożliwia zachowanie stałego prześwitu podczas jazdy – niezależnie od obciążenia.
Do napędu nowego Boxera możecie wybrać jeden z trzech silników diesla. Podstawową jednostką jest 2,2-litrowy motor HDi o mocy 100 KM. Jeśli to za mało, to możecie sięgnąć po wersję 120-konną (z tej samej pojemności skokowej). Ekstremiści zapewne wybiorą diesla trzylitrowego dysponującego mocą 160 KM. Naturalnie wszystkie trzy silniki spełniają surową normę emisji spalin Euro IV.
Nowego Boxera można wyposażyć w czujniki parkowania (z alarmem dźwiękowym) instalowane w tylnym zderzaku, a jeśli to dla Was za mało, to możecie domówić sobie kamerę pokazującą, co się dzieje za samochodem. To nie taki głupi pomysł – zwłaszcza w najdłuższym, niemal 6,5-metrowych wersjach Boxera.
Nowy Boxer ma standardowo instalowany układ ABS oraz MBA (system wspomagania awaryjnego hamowania). Lusterka boczne są dzielone i elektrycznie sterowane, a na ich skrajnych krawędziach umieszczono kierunkowskazy. Opcjonalnie można zamówić automatycznie włączane światła i wycieraczki, a także układ antypoślizgowy TCS oraz system ESP.
O bezpieczeństwo kierowcy dba standardowy airbag o pojemności 60 litrów. Dodatkowo można zamówić poduszkę powietrzną dla pasażera (o pojemności 120 litrów), poduszki boczne i kurtyny powietrzne. O konieczności zapięcia trzypunktowych pasów bezpieczeństwa (wyposażonych w pirotechniczny napinacz i ogranicznik napięcia) przypomina układ kontrolujący zapięcie pasów.
Kabina pasażerska została skonstruowana tak, aby pochłaniać jak najwięcej energii wyzwalanej w momencie zderzenia. Wpływ na jej sztywność i wytrzymałość mają specjalnie wzmocnione drzwi przednie. W przypadku kolizji następuje też automatyczne odcięcie dopływu paliwa.
W celu zabezpieczenia przewożonego ładunku w Boxerze instaluje się niezależne od drzwi kabiny ryglowanie drzwi przestrzeni ładunkowej. Podczas jazdy blokowane są wszystkie drzwi. Opcjonalnie można zainstalować czujnik ruchu w przestrzeni ładunkowej oraz alarm przeciwwłamaniowy.
Na komfort pracy kierowcy (czy załogi) wpływa duża przednia szyba i komputer pokładowy. Można zamówić do Boxera klimatyzację (wraz z chłodzonym schowkiem) oraz postojowe ogrzewanie Webasto. Podróże uprzyjemni jeden z kilku oferowanych fabrycznych radioodtwarzaczy CD (sterowanych z kierownicy) z opcję trybu głośnomówiącego opartego o Bluetooth, a także systemy nawigacyjne. Fotel kierowcy jest regulowany na najróżniejsze sposoby, a opcjonalnie może być nawet zawieszony na sprężynie.
Standardowo po prawej stronie kabiny znajduje się dwuosobowa kanapa, ale można ją na życzenie zamienić na jednoosobowy fotel.
W kabinie wygospodarowano sporo najróżniejszych schowków. Dla wygody dźwignię hamulca ręcznego umieszczono po lewej stronie fotela kierowcy. Opcjonalnie można wyposażyć Boxera w tempomat, za to w standardzie znajdziecie półkę bagażową nad kabiną.
Do tego wszystkiego dochodzi oryginalna, ale praktyczna stylizacja nadwozia – duży zderzak przedni, gładkoszklane wysoko umieszczone reflektory, potężna atrapa chłodnicy i zoptymalizowana przestrzeń ładunkowa chroniona wzmocnieniami w bocznej części nadwozia.
Jak widać – nowy Boxer, to bardzo przemyślana konstrukcja oferująca wysoki poziom praktyczności, bezpieczeństwa, a przy tym oszczędna w eksploatacji. Praktycznie każdy przedsiębiorca jest w stanie „uszyć” sobie Boxera na miarę własnych potrzeb i możliwości.
A ceny? Zaczynają się od 77.400 zł netto (+22% VAT) za najtańsze podwozie, przez 81.450 zł netto (+22% VAT) za najtańszy furgon do 86.300 zł netto (+22% VAT) za tzw. platformę. O najdroższych wersjach nie będziemy pisać – nie chcemy ograniczać Waszej inwencji w konfigurowaniu Boxera Waszych marzeń ;-) I pewnie nie będzie to Boxer Gołota. Ten od Peugeota z pewnością posłuży Wam dłużej ;-)))
KG
Najnowsze komentarze