300 euro mniej kosztuje Nowy Citroën C1 we Francji od swojego bliźniaka, Peugeota 108. Oba auta pokazano szerokiej publiczności podczas kończącego się już 84. Salonu Samochodowego w Genewie i widziałem, że wzbudzały one duże zainteresowanie dziennikarzy. Zapewne klienci także zechcą sprawdzić, jak C1 i 108 sprawują się w praktyce.
Citroën C1 dostępny będzie zarówno w trzy-, jak i w pięciodrzwiowych odmianach. Będzie można też zdecydować się na wersję z rolowanym dachem, co pozwoli cieszyć się z wiatru we włosach. Producent przewidział cztery poziomy wyposażenia (Start, Live, Feel, Shine).
Nowe C1 jest jeszcze bardziej wyrazistym modelem, niż dotychczas. Charakterystyczny przedni pas z dzielonymi reflektorami wzbudza zaciekawienie, a możliwość wyboru dwukolorowej wersji lakierniczej pozwala na sporą personalizację już na etapie wyboru koloru samochodu. Niewielkie wymiary (3,46 metra długości) i nieduży promień skrętu (4,8 metra) sprawiają, że auto świetnie nadaje się do poruszania nawet po wielkich aglomeracjach.
Zawieszenie ma zapewniać udany kompromis między komfortem (jak na tak małe autko), a pewnością prowadzenia. Wyposażenie stanowi nową jakość w tym segmencie – kamera cofania, system głośnomówiący, wspomaganie ruszania pod górkę, automatyczna klimatyzacja, czy dotykowy 7-calowy tablet, który może wyglądać tak, jak Wasz smartfon – to elementy dotychczas w klasie A niespotykane.
Niewielka masa własna (od 840 kg) pozwala cieszyć się wysoką wydajnością mimo zastosowania jedynie trzycylindrowych benzynowych jednostek napędowych najnowszej generacji. Średnie spalanie (w trakcie cyklu homologacyjnego) wyniosło tylko 3,8 l/100 km i jest jednym z najlepszych wyników w segmencie. Przekłada się to na średnią emisję dwutlenku węgla w wysokości 88 g/km.
W gamie jednostek napędowych mamy cztery pozycje: VTi 68 BVM, VTi 68 ETG, e-VTi 68 BVM oraz VTi 82 BVM. Jak widać, nie przewidziano żadnego diesla.
Wersję Airscape, czyli z rolowanym dachem, będzie można wybrać zarówno w trzy-, jak i w pięciodrzwiowej odmianie nadwoziowej.
Przewidziano cztery poziomy wyposażenia: Start, Live, Feel, Shine. Wybierać będzie można spośród ośmiu kolorów nadwozia (Noir Caldéra, Gris Gallium, Gris Carlinite, Olive Brown, Blanc Lipizan, Smalt Blue, Rouge Scarlet, Sunrise Red) oraz siedmiu stylów wykończenia wnętrza. Do tego dojdą oczywiście liczne elementy personalizacyjne.
Ceny we Francji prezentują się następująco:
Citroën C1 hatchback 3d:
VTi 68 BVM Start – 9.950 euro
VTi 68 BVM Live – 10.150 euro
VTi 68 BVM Feel – 11.850 euro
VTi 68 ETG Feel – 12.700 euro
VTi 82 BVM Feel – 12.450 euro
VTi 68 BVM Shine – 13.150 euro
e-VTi 68 Airdream BVM Shine – 13.500 euro
VTi 68 ETG Shine – 13.750 euro
VTi 82 BVM Shine – 14.900 euro
Citroën C1 hatchback 5d:
VTi 68 BVM Live – 10.650 euro
VTi 68 BVM Feel – 12.350 euro
VTi 68 ETG Feel – 13.200 euro
VTi 82 BVM Feel – 12.950 euro
VTi 68 BVM Shine – 13.650 euro
e-VTi 68 Airdream BVM Shine – 14.000 euro
VTi 68 ETG Shine – 14.250 euro
VTi 82 BVM Shine – 15.400 euro
Citroën C1 Airscape 3d:
VTi 68 BVM Feel – 13.300 euro
VTi 68 ETG Feel – 13.900 euro
VTi 82 BVM Feel – 13.900 euro
VTi 82 BVM Shine – 14.900 euro
Citroën C1 Airscape 5d:
VTi 68 BVM Feel – 13.800 euro
VTi 68 ETG Feel – 14.400 euro
VTi 82 BVM Feel – 14.400 euro
VTi 82 BVM Shine – 14.800 euro
e-VTi 68 Airdream BVM Shine – 15.150 euro
VTi 68 ETG Shine – 15.400 euro
VTi 82 BVM Shine – 15.400 euro
Nowy Citroën C1 dostępny we Francji od 9.950 euro
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze