Nowy Citroen C4 Lounge 2019 po liftingu. Szkoda, że nie ma go w Europie!

5 80

Kiedy my czekamy na nową odsłonę C4, to istnieje i sprzedawany jest model, który mógłby zastąpić przynajmniej na chwilę braki w ofercie. Nowoczesne wnętrze, Citroen Advanced Comfort, klasyczny ale bardzo zgrabny wygląd sedana, mocny 173-konny silnik pracujący na etanolu i… brak go w ofercie w Europie. Taki jest Citroen C4 Lounge, dostępny na przykład w Brazylii. Citroen, źle to robisz! 

Nowy Citroen C4 Lounge ma ponad 4,6 metra długości i rozsądny rozstaw osi, który wynosi 2,71 metra. Bagażnik oferuje 450 litrów pojemności a więc również sporo. Kompaktowe rozmiary zdradza więc jedynie szerokość, niecałe 1,8 metra. Środek to połączenie stylu znanego z naszego europejskiego C4 oraz systemów z aktualnych modeli Citroena. I wygląda to naprawdę dobrze. Popatrzcie sami:

Mechanicznie to również połączenie klasyki z nowościami. Mamy więc 173-konny silnik THP, który może pracować na etanolu, jest 6-biegowa skrzynia automatyczna EAT6. Czy trzeba czegoś więcej do szczęścia? Może dobrej ceny? Aktualna wersja przeszła w tym roku facelifting, przede wszystkim przodu, który zyskał inny grill i nowe światła LED. Pojawił się też nowy wzór 17″ felg a wewnątrz nowa deska rozdzielcza. Na 7-calowym ekranie można wyświetlić treści ze smartfona z Androidem lub IOS. Tylna kamera jest standardem we wszystkich wersjach. W wyższych jest nawigacja, środkowy podłokietnik z tyłu, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa czy doświetlanie zakrętów no i panoramiczny dach. Jeśli jakość wykończenia jest taka sama jak w europejskim C4, który już wyszedł z oferty, to oznacza, że mamy do czynienia z naprawdę udanym autem. I aż szkoda, że nie ma go w europejskiej ofercie!

W najmocniejszej wersji nowy Citroen C4 Lounge rozpędza się do setki w 9,1 sekundy a maksymalna prędkość to 215 km/h (są to dane z jazdy na etanolu, przy wykorzystaniu benzyny osiągi są nieco niższe). Wersja Shine kosztuje kosztuje w przeliczeniu około 100 tysięcy złotych.

Citroen C4 Lounge produkowany jest w Argentynie w El Palomar. Powstają tam między innymi takie samochody jak Peugeot 308, Peugeot 408, Peugeot Partner, Citroën C4 Citroën Lounge i Citroën Berlingo.

źródło: Citroen Brazylia

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
TeddPajonk2chrisPiotr Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Piotr
Gość
Piotr

Jeżdżę teraz DS3. Kombinowałem, że przy potrzebie zmiany na większy to kupie C4 bo ta ostatnia generacja wizualnie podoba mi się bryła, niestety ten nowy to jakiś taki brzydal.

Pajonk2
Gość
Pajonk2

Też jeżdżę DS3 lecz myślałem o zmianie na DS4

Tedd
Gość
Tedd

Nie warto. Chyba że masz kark z tytanu… Tak trzęsie twarde zawieszenie tej taczki.

Pajonk2
Gość
Pajonk2

Powiadasz że w DS4 trzęsie? Ciekawe, muszę to koniecznie sprawdzic, bo myślałem że komfort będzie większy niż w DS3, który choć niezły zadzior z niego, to komfortem przypomina jazdę gokartem.

chris
Gość
chris

Gdyby było produkowane w Europie to pewnie byłoby w ofercie. Poza tym auto może nie mieć europejskiej homologacji co też może być powodem braku sprzedaży. A tak poza tym w PSA może budżetowe c-elysee i 301 będą miały podobnych zastępców w przyszłości.