Euro NCAP przeprowadza testy zderzeniowe w ściśle kontrolowanych warunkach, ale badacze w Chinach postanowili opuścić laboratorium. Nowy Citroën C5 X został poddany symulacji kolizji w realnych warunkach. Wykorzystano trzy egzemplarze modelu.
Najbardziej znaną organizacją przeprowadzającą testy zderzeniowe jest Euro NCAP. Samochody są poddawane symulacji kolizji i na podstawie uzyskanych wyników w kategorii: ochrona dorosłych, ochrona dzieci, ochrona innych uczestników dróg oraz działanie elektronicznych systemów wspomagających bezpieczeństwo przyznawana jest punktacja w postaci gwiazdek. Citroën C5 X otrzymał od Euro NCAP cztery gwiazdki.
Testy odbywają się w kontrolowanych warunkach a w niektórych przypadkach Euro NCAP w ogóle nie musi rozbijać samochodu, ponieważ korzysta z symulacji komputerowych oraz danych pochodzących od zbliżonych pod względem konstrukcji i wyposażenia modeli. Chiński Chongqing Automotive Research Instytut przy współpracy z Citroenem przeprowadził test poza laboratorium, w rzeczywistych warunkach.
Zobacz także: Nowy Citroën C5 X Pallas. Topowa wersja w stylu retro
Symulacja miała sprawdzić, jakie będą uszkodzenia C5 X-ów po uderzeniu w tył pojazdu i jak radzi sobie system automatycznego hamowania. Do testu wykorzystano trzy egzemplarze flagowego modelu, który w Chinach jest oferowany pod nazwą Versailles C5 X. Pierwszy samochód stał nieruchomo a druga kopia z manekinami na pokładzie jechała w kierunku statycznego auta z prędkością 60 km/h. System hamowania awaryjnego został wyłączony.
Dziennikarze z chińskiego portalu Autohome uczestniczyli w teście i opublikowali nagranie, na którym możemy zobaczyć poziom uszkodzeń obu pojazdów, ale na publikację wyników instytutu trzeba będzie jeszcze poczekać. Naukowcy muszą przeanalizować poziom zniszczeń wywołanych kolizją.
W przypadku trzeciego Citroëna C5 X, sprawdzano jak poradzi sobie system awaryjnego hamowania. Do zderzenia nie doszło, co oznacza że kamery znajdujące się w przedniej części pojazdu na czas wykryły, że auto zbliża się do przeszkody i system zdołał zatrzymać auto.
Źródło: Autohome.com.cn
Najnowsze komentarze