Nowy Renault Captur 2024 po faceliftingu ujawniony. Zmieniony wygląd, nowe materiały i wyposażenie, szerszy wybór silników hybrydowych w odmianach mild hybrid i full hybrid oraz usługi on-line to podstawowe zmiany.
Oto nowy Renault Captur 2024. Zmienia się bardzo dużo – chociaż niektóre opcje wyposażenia tracimy, jak np. skórzana tapicerka. Więcej zdjęć znajdziecie w galerii pod artykułem.
Na rynku miejskich SUV-ów, który stanowi obecnie 50% sprzedaży samochodów segmentu B (a sam stanowi 30% całego rynku), Nowe Renault Captur zamierza pozostać modelem wzorcowym, zachowując swoją wszechstronność użytkową, gamę bitonowych nadwozi, najwyższą przestronność wnętrza i genialne wyposażenie technologiczne. Oprócz tych cech, które są częścią DNA Captura, nowa generacja ma szereg nowych atutów.
Bardziej wyrazista stylistyka nadwozia i wnętrza została przekształcona w unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru dzięki nowemu wykończeniu Esprit Alpine. Wnętrze zostało wzbogacone o nową tapicerkę i nowe ekrany na desce rozdzielczej. Dostępny w zależności od wersji, system multimedialny OpenR Link ze zintegrowanym systemem Google oferuje najlepszą technologię pokładową z Android Automotive 12, pierwszą na świecie w segmencie B.
Dzięki całkowicie nowej architekturze elektronicznej, bezpieczeństwo jest na najwyższym poziomie, z najnowszej generacji systemami wspomagania jazdy, w tym predykcyjną jazdą hybrydową i aktywnym asystentem kierowcy, obsługi jazdy autonomicznej na poziomie 2.
Renault Captur 2024 jest wprost kierowany do pokolenia wychowanego w latach 80-tych. Pokazuje to świetna reklama telewizyjna, przywracająca pamięć o starych modelach oraz muzyka stylizowana na te lata. Do tego tematu wrócimy – bo jest to ciekawe zjawisko w świecie reklamy i marketingu. Teraz jednak skupmy się na nowym modelu.
“Captur to “samochód do życia” w segmencie B. Wszechstronny i utalentowany, jest zarówno kompaktowy na zewnątrz (4,23 m długości), jak i wygodny w środku, modułowy, aby dostosować się do potrzeb klientów, swobodnie poruszający się zarówno w mieście, jak i nim. Wysoka pozycja za kierownicą, bardzo ceniona przez klientów, umożliwia łatwy dostęp do pojazdu i dobrą widoczność drogi. Te cechy tłumaczą jego sukces komercyjny od momentu wprowadzenia na rynek 10 lat temu, z ponad 2 milionami sprzedanych egzemplarzy w 90 krajach na całym świecie. Renault Captur jest z kolei ucieleśnieniem nowego języka stylistycznego marki, zainicjowanego przez Gillesa Vidala, dyrektora ds. designu marki Renault. Ta nowa stylistyka, charakteryzująca się napiętymi liniami i precyzyjnymi detalami, wykorzystuje światło i materiały, aby stworzyć bardziej wzmocniony i dynamiczny odbiór. Dzięki całkowicie nowemu przodowi, Nowy Captur jest bardziej reprezentacyjny” – pisze producent o swoim nowym modelu.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje i wyprzedaże
Na zewnątrz
Nowy Renault Captur po faceliftingu to szereg zmian. Mamy zupełnie nowy przód, który nawiązuje wprost do aktualnej gamy modelowej. Nie da się ukryć, ze widać tu pewne podobieństwo do Peugeot, co jest zasługą Gillesa Vidala, który przeszedł do Renault właśnie z marki sygnowanej lwem. To Vidal był odpowiedzialny m.in. za sukces modelu 3008 – i trochę te kształty oraz inspiracje widać teraz w najnowszych modelach z rombem na masce.
Konstrukcja wydaje się mocniejsza i dojrzalsza niż poprzednia odsłona Captura. Dzięki zabiegom projektowym przód jest wizualnie wyższy. Mamy też zupełnie nową kolorystykę. Ciekawie wygląda tył, którego proporcje nieco – również wizualnie – zmieniono.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów Renault. Opinie, spalanie, wady i zalety
Wnętrze i system Android na pokładzie
Bardziej ekskluzywny styl zewnętrzny jest również widoczny we wnętrzu. Kabina nabiera bardziej nowoczesnego wyglądu dzięki systemowi multimedialnemu OpenR Link i nowym ekranom na desce rozdzielczej (do 10,25 cala). Dzięki nowej tapicerce we wszystkich wersjach wyposażenia, samochód zyskuje bardziej szlachetny wygląd.
Najnowocześniejsza łączność i technologia multimedialna z OpenR Link
Nowy Captur otrzymał system multimedialny OpenR Link z wbudowaną aplikacją Google (w zależności od wykończenia). Obejmuje on najlepszą technologię pokładową z systemem Android Automotive 12. To pierwsze na świecie rozwiązanie tego typu w segmencie B.
OpenR Link ułatwia każdą podróż. Prosty w użyciu i hiperpołączony, jest tak intuicyjny w użyciu jak smartfon. Interfejs jest w pełni konfigurowalny, a także kompatybilny z Android Auto i Apple Carplay dla przewodowej i bezprzewodowej łączności ze smartfonem. Do dyspozycji kierowcy są usługi Google, takie jak Mapy Google, Asystent Google i jest ich ponad 50 (w zależności od kraju).
Nowa tapicerka i nowe wykończenie Esprit Alpine
Wnętrze jest już na pierwszy rzut oka nowoczesne i przyjazne dzięki całkowicie nowej tapicerce. Szary i wrzosowy materiał siedzeń w wykończeniu Evolution zyskuje żółte przeszycia w wykończeniu Techno, z diamentowym wzorem Renault na bocznych oparciach przednich foteli.. Nowe wykończenie Esprit Alpine charakteryzuje się wielowarstwową, ziarnistą tkaniną na siedzeniach i panelach drzwi oraz niebiesko-szarą wstawką na boczkach przednich foteli i panelach drzwi oraz niebiesko-szarą wstawką na desce rozdzielczej.
Kabina stanowi również ukłon w stronę marki Alpine, symbolu sportowej elegancji we francuskim stylu, z flagą narodową w bocznych lamówkach, pasami bezpieczeństwa z niebieskimi przeszyciami, aluminiowymi pedałami, dedykowanymi progami drzwi i specjalną kierownicą.
Wyjątkowa przestrzeń wewnętrzna
Przestrzeń na kolana pasażera z tyłu jest nadal jedną z najlepszych na rynku i wynosi do 221 mm, dzięki tylnej kanapie przesuwanej wzdłużnie o 16 cm. Ta pomysłowa funkcja stała się znakiem rozpoznawczym modelu Captur. Pozwala użytkownikom na stworzenie większej przestrzeni dla ładunku lub pasażerów w zależności od potrzeb.
W kabinie znajduje się łącznie 24,7 litra przestrzeni bagażowej, w tym 7-litrowy schowek i, w zależności od wersji, kieszenie na mapy.
Modułowa przestrzeń ładunkowa
Pod względem pojemności bagażnika, Nowy Captur plasuje się wśród najlepszych na rynku, z maksymalną pojemnością 616 litrów (536 dm³ VDA), gdy tylna kanapa jest przesunięta całkowicie do przodu.
Bez skóry i chromu
Oprócz ograniczenia użycia chromu, Renault zastępuje skórę ziarnistym materiałem pokryciowym. To potwierdza cel marki, jakim jest całkowite wycofanie materiałów pochodzenia zwierzęcego do 2025 roku.
W Nowym Capturze wszystkie tapicerki wykonane są z materiałów pochodzących z recyklingu, wybranych ze względu na ich niewielki ślad węglowy, bez uszczerbku dla postrzeganej jakości, odczuć i komfortu. Wykończenie Esprit Alpine zawiera ponad 26% tkanin pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu.
Zobacz: aktualności motoryzacyjne ze świata Renault. Codziennie nowe, ciekawe
Silniki
Pod maską nowego Renault Captur znajdziemy silniki mocach od 100 KM. Ta pierwsza jednostka to dobrze znany silnik 1.0 ECO-G z fabryczną instalacją LPG. Producent wprowadza też napędy MildHybrid 140 KM, 160 KM EDC (z automatem) oraz 1.6 Full Hybrid 145. Ten ostatni silnik może 80% czasu jeździć po mieście w trybie elektrycznym. Producent twierdzi, że maksymalny zasięg z tym silnikiem to 1.000 km.
Kiedy dostępny?
Nowy Captur powinien pojawić się w salonach pod koniec 2024 roku.
Samochód, który zrywa ze schematami
“Ponad 10 lat temu Renault zerwał ze schematami segmentu B, nadając Capturowi DNA “samochodu do życia”. Wizja ta została ucieleśniona przez maksymalny komfort: wysoką pozycję za kierownicą, wygodne wnętrze, które można dostosować do życia kierowcy i pasażerów. Wszystko to przy zachowaniu kompaktowych wymiarów: 4,23 m. Opierając się na swoim sukcesie, z ponad 2 milionami sprzedanych pojazdów, Captur nadal wyróżnia się z tłumu. Jest jeszcze bardziej na czasie, z nowym, bardziej asertywnym designem, w pełni hybrydowym silnikiem E-Tech i OpenR Link ze zintegrowanym Google. Są to przydatne technologie, które okazują się popularne wśród klientów” – mówi Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.
Gdzie produkowany jest Captur?
Od 1953 roku Renault wyprodukowało już ponad 8 milionów pojazdów w Valladolid w Hiszpanii. Od wprowadzenia na rynek pierwszej generacji tego miejskiego SUV-a w 2013 roku wyprodukowano tam łącznie 2,2 miliona Capturów. Obecnie zakład przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowego modelu Captur, kontynuując jednocześnie swoją transformację.
Cyfryzacja procesów i pojawienie się sztucznej inteligencji umożliwiają znaczne zmniejszenie zużycia energii i wody, a jakość jest kluczową kwestią. Instalacja kamer wizyjnych w połączeniu ze sztuczną inteligencją poprawiła identyfikowalność i szybkość reakcji.
Wreszcie, co nie mniej ważne, Nowy Captur został poddany “jazdom potwierdzającym”. Oznacza to, że 70 pojazdów pokona 1 milion kilometrów przed komercyjną premierą. Celem jest zidentyfikowanie obszarów wymagających poprawy, aby zapewnić, że Nowy Captur jest na szczycie swojej klasy pod względem przyjemności z jazdy, jakości i niezawodności.
Der neue #Renault #Captur #ETech #FullHybrid 105 kW / 143 PS: bis zu 1.000km Reichweite⁴, der Kraftstoffverbrauch sinkt um bis zu 40%¹ und bis zu 80% elektrisches Fahren in der Stadt². pic.twitter.com/S5xFJRjVGF
— Renault Deutschland (@RenaultDE) April 4, 2024
materiał będzie uzupełniany – prosimy odświeżać stronę
Najnowsze komentarze