Od dnia wczorajszego zastępcą i asystentem dyrektora generalnego marki Citroën został Yves Bonnefont. Będzie odpowiadał głównie za koordynację linii DS, ze szczególnym uwzględnieniem rynku chińskiego, gdzie DS jest odrębną submarką, z własną siecią dealerską i serwisową. Yves Bonnefont będzie również odpowiedzialny za operacyjne wdrożenie strategicznych planów Citroëna.
Frédéric Banzet, szef Citroëna, powiedział: „Wraz z powrotem kwestii marketingu i sprzedaży do marki [z Grupy PSA] Yves Bonnefont wniesie dużo doświadczenia na zajmowanym stanowisku. Aktualnie mamy dwa główne cele strategiczne – kontynuację sukcesu linii DS, zwłaszcza w Chinach, gdzie została ona wydzielona jako submarka, oraz wprowadzenie i nowe pozycjonowanie gamy C na całym świecie”.
Yves Bonnefont ukończył Ecole Centrale de Paris. Z Grupą PSA związany jest od 1994 roku, kiedy to podjął pracę w fabryce w Rennes. Potem przeszedł do centrum technicznego w Vélizy. Następnie pracował dla firm consultingowych Arthur Andersen oraz McKinsey; w tej ostatniej spędził 11 lat zajmując się głównie sektorami motoryzacyjnym i high-tech. Do PSA powrócił w styczniu 2012 roku obejmując stanowisko dyrektora ds. strategii, gdzie współtworzył nową strategię marek Peugeot i Citroën. Yves Bonnefont jest członkiem Komitetu Wykonawczego Grupy PSA Peugeot Citroën.
Citroen
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze