Opel wprowadza do swoich pojazdów usługę OpelConnect. Nowy system można już zamówić z modelami: Corsa, Crossland X i Grandland X.
Uruchomiono usługę OpelConnect. W przyszłości zapewni ona kierowcom samochodów marki Opel łączność i ochronę. Dzięki nawigacji z informacjami o sytuacji w ruchu drogowym aktualizowanymi online, funkcji wzywania pomocy drogowej oraz zdalnemu sterowaniu przez aplikację, podróżowanie będzie także bardziej relaksujące.
Ponadto dostęp do wielu usług OpelConnect oraz dodatkowych informacji można uzyskać przez kolorowy ekran dotykowy pokładowego systemu multimedialnego (kompatybilnego z Apple CarPlay i Android Auto) lub przez smartfon z aplikacją myOpel. OpelConnect debiutuje na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie (dni dla publiczności 12–22 września). Więcej informacji o nowych usługach goście uzyskają na stoisku Opla nr D31 w hali 11.0.
Klienci już mogą wyposażyć swoje nowe samochody w system OpelConnect. Jest on dostępny w wielu modelach Opla, w tym w nowej Corsie, Crosslandzie X i Grandlandzie X, Combo Life, Combo Cargo, Zafirze Life i Vivaro. OpelConnect należy do wyposażenia standardowego w samochodach marki Opel z systemami Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro oraz w nowej Corsie‑e i Grandladzie X Hybrid4 (zużycie paliwa: WLTP[1] 1,6 l/100 km, 37 g/km CO2; NEDC[2] 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2; wszystkie wartości ważone, w cyklu mieszanym i wstępne)[3].
Spokojna głowa: natychmiastowa pomoc i przegląd statusu pojazdu
W razie zadziałania poduszek powietrznych lub napinaczy pasów bezpieczeństwa wskutek wypadku, automatycznie nawiązywane jest połączenie alarmowe z centrum powiadamiania ratunkowego (CPR)[4]. Jeżeli z pojazdu nie nadejdzie odpowiedź, CPR przekazuje służbom ratunkowym dane o wypadku, w tym czas zdarzenia, położenie rozbitego samochodu i kierunek podróży.
Połączenie alarmowe można również nawiązać ręcznie, przytrzymując przez ponad dwie sekundy czerwony przycisk SOS umieszczony w podsufitce, tuż obok lusterka wstecznego.
Funkcja połączenia z pomocą drogową umożliwia kierowcy kontakt z usługą mobilności Opla. Na życzenie klienta do dyspozytora mogą być automatycznie przesłane istotne informacje, takie jak położenie pojazdu, dane diagnostyczne, czas awarii, temperatura płynu chłodzącego i oleju oraz powiadomienia o wymaganym przeglądzie.
Kierowca może zapoznać się z informacjami o swoim samochodzie przez aplikację myOpel i usługę sprawdzania statusu pojazdu[5]. Udostępniane dane to między innymi przebieg, średnie zużycie paliwa, okresy między przeglądami i tankowaniami, a także przypomnienia o zbliżającym się terminie przeglądu. O okresach międzyprzeglądowych i innych ofertach informowany jest nie tylko właściciel, ale także serwis Opla, aby usprawnić umówienie wizyty w warsztacie.
Wygodne rozwiązanie: zdalne sterowanie funkcjami Opla
Niektórymi funkcjami, takimi jak blokada zamków lub włączanie klaksonu i kierunkowskazów, na przykład w celu łatwiejszego odszukania pojazdu na zatłoczonym parkingu, można sterować zdalnie[6]. W modelach zelektryfikowanych (Corsa-e i Grandland X Hybrid4) można sprawdzić stan naładowania akumulatorów. W aplikacji można też zaprogramować czas ładowania oraz ustawienia klimatyzacji.
Jeżeli samochód jest wyposażony w bezkluczykowy system Open & Start z cyfrowym kluczykiem, można określić zasady udostępniania pojazdu członkom rodziny. Za pomocą smartfona właściciel pojazdu może upoważnić maksymalnie pięć osób do korzystania z samochodu[7].
Inteligentna jazda: zawsze najbardziej aktualne informacje o ruchu drogowym
Nawigacja online[8] to system dostarczający informacje o ruchu drogowym online, w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązanie pozwala szybciej wykryć i ominąć miejsca, w których ruch jest spowolniony. System sugeruje alternatywną trasę i oblicza czas przyjazdu na miejsce. Kierowca otrzymuje także informację o drogach, na których ruch jest szczególnie intensywny, aby móc wybrać mniej uczęszczaną trasę. W ramach dodatkowych usług dostępne są informacje o cenach paliw na trasie, wolnych miejscach parkingowych i opłatach za parkowanie, pogodzie oraz infrastrukturze (lokalizacja restauracji i hoteli, a w przypadku modeli zelektryfikowanych — także stacji ładowania).
Kierowcy, którzy chcą lepiej poznać swój profil, mogą skorzystać z funkcji zarządzania przejazdami dostępnej w systemie OpelConnect. Widoczne są tu dane dotyczące ostatniej podróży: czas trwania, zużycie paliwa i średnia prędkość. Funkcja nawigacji na ostatniej mili ułatwia dotarcie od samochodu do konkretnego budynku lub miejsca.
Wkrótce w ramach OpelConnect i Free2Move w poszczególnych krajach zaoferowane zostaną dodatkowe usługi, takie jak Charge my Car z funkcją planowania podróży i abonamentem ładowania samochodów elektrycznych, oraz specjalne usługi dla klientów biznesowych.
Usługi OpelConnect będą dostępne od jesieni 2019 roku, początkowo w 12 krajach: Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii, Szwajcarii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Później oferta będzie sukcesywnie wprowadzana na kolejnych europejskich rynkach.
[1] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP [rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151]. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[2] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[3] W zależności od dostępności usług OpelConnect na danym rynku.
[4] Dostępne w krajach UE i EFTA.
[5] Dostępność spodziewana w IV kw. 2019 r.
[6] Dostępność funkcji zdalnego sterowania spodziewana w 2020 r.
[7] Dostępność dla modelu Opel Corsa spodziewana w 2020 r.
[8] Usługi nawigacji online są dostępne bezpłatnie przez 36 miesięcy od aktywacji. Później usługi te są płatne.
Informacja prasowa: Opel Polska
Najnowsze komentarze