MOTOR podrożał – w porównaniu z ostatnim ubiegłorocznym pojedynczym wydaniem cena wzrosła o 20 groszy. Może nie jest to Wielka podwyżka, ale z drugiej strony teraz jest to o blisko 9%. A na okładce aktualnego numeru pojawiło się tylko jedno auto francuskie – Citroën DS3. Może w środku będzie lepiej?
MOTOR nr 03 (3526) z 18.I.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C3, C4, DS3, DS 3, 2008, 508, Clio, Fluence, Megane, Scenic, Insignia
O planach modernizacji tyskiej fabryki FCA (a w zasadzie już Stellantis) MOTOR pisze na stronie 9.
Kompletnie bzdurnie wśród rywali opisanej na stronach 10-12 Škody Octavii Combi RS iV umieszczono Peugeota 508 SW HYbrid. Napisano, że francuski samochód jest ciaśniejszy i słabszy (mocą – wskazano wersję 225-konną). Ale Octavia to kompakt, a 508-ka segment D, więc Peugeot został tu umieszczony kompletnie z czapy.
Z dziennikarskiego obowiązku wspomnę tylko, że na stronie 20. znajdziecie test Opla Insigni. Z obowiązku, bo to nie jest model opracowany pod skrzydłami PSA.
W dziale Używane na stronie 32. MOTOR scharakteryzował pierwszą generację Peugeota 5008. Uznał, że ceny zakupu są poniżej średniej (a to dobrze dla klienta na rynku wtórnym), za przeciętne oceniono pojemność bagażnika, jakość materiałów, komfort jazdy i hałas, osiągi oraz ceny części. Notę „powyżej średniej” przyznano w kategoriach: przestronność wnętrza, wyposażenie, zużycie paliwa, dostępność części, koszty serwisu oraz bezawaryjność. Ocenę bardzo dobrą 2008-ka uzyskała za wygląd i styl oraz dostępność serwisu. Innymi słowy jest to bardzo interesująca propozycja na rynku wtórnym!
Na kolejnej stronie MOTOR podsumował import używanych aut do Polski w minionym roku. Renault było piątą najchętniej sprowadzaną marką, Peugeot był siódmy, a Citroën dziewiąty. W przypadku aut PSA cieszą się one wyższą estymą wśród „sprowadzaczy”, niż na rynku pierwotnym. Jeśli chodzi o modele, to w Top 20 znalazły się Renault Clio (miejsce 16.), Renault Megane (18.) i Renault Scenic (19.).
Renault Fluence można dostrzec na jednym ze zdjęć umieszczonych na stronie 33.
Wciąż w dziale Używane MOTOR prezentuje auta małe, ale premium. Na stronie 36. znajdziecie Citroëna DS3 / DS 3. Auto powstało na tych samych podzespołach, co Citroën C3, ale miało kompletnie odmienny charakter. Zdecydowanie może się podobać, choć trzydrzwiowe nadwozie nie należy do najbardziej funkcjonalnych. Redakcja przestrzega przed silnikami benzynowymi, bo mogą (ale nie muszą) sprawiać problemy.
Nowy Citroën C4 jest główną nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020, o czym MOTOR informuje na stronach 42-43 zapraszając czytelników do głosowania.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. wspomniano o modernizacji Citroëna 2CV.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze